صفحه اصلی / تاکید رئیس جمهوری برای برقراری عدالت جنسیتی

تاکید رئیس جمهوری برای برقراری عدالت جنسیتی

به گزارش کسب و کار فیوز به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهوری در اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در برقراری عدالت جنسیتی تاکید کرد و موضوع تقسیم کار در آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج و برقراری نشاط و تن درسی دختران در این جلسه بررسی شد.
تاکید رئیس جمهوری برای برقراری عدالت جنسیتی
معصومه ابتکار افزود: نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ و با حضور رئیس جمهوری برای جبران برخی عقب ماندگی‌های حوزه زنان و خانواده و اجرای گام‌های نوین در این حوزه برگزار شد.
وی گفت: در واقع این جلسه، اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده بود که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و چون این ستاد فراقوه و فرابخشی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، تعدادی از وزرا و نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی عضو نیز در این نشست حضور داشتند و سیاستگزاری کلان درباره شرایط زنان انجام شد.
وی تصریح کرد: در این جلسه موضوع شاخص‌های عدالت جنسیتی زنان بحث و بررسی شد و رئیس جمهوری روی این مساله و نظارت و اهمیت آن تاکید جدی کرد که امیدواریم در جلسات بعدی بتوانیم به نتیجه‌های بهتری در زمینه این مسائل برسیم.
ابتکار ادامه داد: شاخص‌های حوزه زنان به ما میزان حرکت را در هر کدام از مسائل آموزشی، بهداشت، اشتغال، ورزش و هنر نشان می‌دهد و امیدواریم بتوانیم میزان پیشرفت و عقب ماندگی‌ها در حوره زنان و خانواده را در این ستاد ارزیابی کنیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: همچنین دو مصوبه تقسیم کار ملی در مورد آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در اولین ستاد نیز این مسائل مورد توافق قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بررسی و در دستور کار قرار گرفتن موضوع نشاط و تندرستی دختران یکی از برنامه‌های این ستاد بود که امید است با این اقدامات و هماهنگی بین بخشی شاهد پیشرفت و بهبود به طور خاص در حوزه زنان و خانواده باشیم.
ابتکار اضافه کرد: البته دولت و وزیر ورزش و جوانان در این زمینه پیگیری‌های جدی و لازم را انجام داده‌اند و حتی شیوه نامه‌ای در دولت تصویب شده تا بتوان در مسابقات و اماکن ورزشی نیز حضور بانوان را داشته باشیم، این موضوع در دست پیگیری است و امیدواریم به بخشی از مطالبات بانوان در این موضوع پاسخ دهد.
وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه زنان و خانواده به ویژه آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است اما تشکیل ستاد ملی زن و خانواده به دلیل اینکه تعداد زیادی از مسئولان رده بالای کشوری از جمله رئیس جمهوری و ورزای مختلف حضور دارند، بسیار در رفع مشکلات و ارائه راهکارهای آن تأثیرگذار است.

همچنین مطالعه کنید:

۷۵ درصد رشد اقتصادی مدیون بهره‌وری است/تحقق رشد اقتصادی از محل بهره‌وری

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی گفت: رئیس جمهور مردمی دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.