صفحه اصلی / برنامه تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس و بندر خمیر بررسی شد

برنامه تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس و بندر خمیر بررسی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال جدید با حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار و سایر اعضا این شورا در محل استانداری هرمزگان برگزار شد.
هوشنگ ملایی مدیر عامل آب منطقه‌ای هرمزگان ضمن بیان مشکلات تأمین آب و نیز لزوم صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های این شرکت تأمین آب شرب مردم و کشاورزی این استان است.
وی افزود: ضمن تسریع در ساخت آب‌شیرین‌کن، باید راه‌های صرفه‌جویی و اصلاح الگوی کشت را در دستور کار قرار داد.
در این جلسه ملایی به بررسی وضعیت و برنامه تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس و بندر خمیر پرداخت و یادآور شد: در سالی که کمترین میزان بارش را داشتیم باید در برداشت از این منبع حیاتی مدیریت و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها و مردم را به کار گرفت تا بتوان مدیریت بهتری در این زمینه صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: راه‌های دیگر صرفه‌جویی از آب را می‌توان با مهار آب‌های سطحی، استفاده از پساب فاضلاب، توسعه کشت گلخانه‌ای و نیز ساماندهی مصرف آب فضای سبز شهر بندرعباس بیشتر از پیش به کار گرفت.
فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های دولتی و اعضا شورای حفاظت از منابع آب، باید راه‌های بهتر مصرف کردن آب را از سازمان خود شروع کرده و از آنان خواست که گونه‌هایی که با اقلیم استان مطابقت داشته باشند در فضای سبز شهری و سازمانی استفاده شود.
وی گفت: همه ما در مقابل استفاده از آب مسئولیم تا در آینده برای استفاده منابع آبی دچار مشکل نشویم و در این شرایط نقش رسانه‌ها و اطلاع رسانی بسیار با اهمیت است تا با آگاهی رسانی به موقع و صحیح بحران پیش رو را سپری کنیم.
 

همچنین مطالعه کنید:

تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.