صفحه اصلی / برگزاری هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در تیر ۹۷

برگزاری هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در تیر ۹۷

گیلان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها به میزبانی گیلان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۷ خردادماه ۹۷ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان ۲۸ تیرماه ۹۷ است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دکتر فیروز فاضلی از برگزاری هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به میزبانی گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) و همزمان با دهه کرامت در تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره مذکور را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی اجتماعی رضوی و جلوه‌های رضوی چهار محور موضوعی جشنواره است، تصریح کرد: تعهدشناسی و مسئولیت پذیری، مردم دوستی و شاد ساختن همنوعان، توجه به ارزش حیاتی آب در زندگی، عقل گرایی و علم محوری، استفاده بهینه از سرمایه‌ها و پرهیز از اسراف و تبذیر، پرهیز از درآمدهای نامشروع (ربا، رشوه و…)، مقابله با رفاه طلبی، بصیرت، زیست آگاهانه و شناخت زمان، قانونگرایی و رعایت اصول و معیارهای اخلاقی و اجتماعی، مقابله با انحصارطلبی و ویژه سازی، اهمیت و جایگاه زیارت امام هشتم (ع) و تکریم امامزادگان رضوی، ویژگی‌های اجتماعی سیاسی دوران امام موسی کاظم (ع) و تأثیر آن حضرت در گسترش علوم و معارف اسلامی و گرامیداشت مناسبت‌های رضوی از دیگر محورهاست.
این مسئول فرهنگی، «اقتصاد مقاومتی» را موضوع ویژه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها دانست و گفت: آثار تولید شده می‌بایست در محورهای آسیب پذیری اقتصادی و عوامل مؤثر بررشد کسب و کار، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و توزیع عادلانه ثروت و نقش آن در توسعه و رشد تولیدات ملی باشد.
فاضلی، با تاکید بر کلیه آثار ارسالی باید در محورهای تعیین شده و با استفاده از احادیث و روایات رضوی باشد، عنوان کرد: شرکت کنندگان در بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. فعالان عرصه رادیو و تلویزیون نیز می‌بایست آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان اینکه شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع «فرهنگ رضوی» که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور منتشر شده است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، متذکر شد: «گرافیک رضوی در رسانه ها» بخش ویژه جشنواره هشتم می‌باشد و لذا شرکت کنندگان در این بخش می‌توانند در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد» و «آرم و نشانه» که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) منتشر شده است، به ارسال آثار بپردازند.
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: آثاری که در فاصله زمانی ۳ تیر ۹۶ لغایت ۱۰ خرداد ۹۷ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز منتشر و یا در بخش‌های خبر و گزارش خبری شبکه‌های سراسری و استانی صداوسیما پخش شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند.
فاضلی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۷ خردادماه ۹۷ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را ۲۸ تیرماه ۹۷ دانست و یادآور شد: پدیدآورندگان آثار می‌توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور فرهنگی، دبیرخانه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها ارسال کنند.
وی با بیان اینکه محتوا و مضمون آثار از سیره و معارف امام رضا (ع)، آموزه‌های رضوی، اهل بیت (ع) و قرآن کریم الهام گرفته باشد، گفت: اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی «gilan.shamstoos.ir» و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق «portal.shamstoos.ir» انجام می‌شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

تمدید قرارداد‌های اجاره بازار مسکن افزایش یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.