صفحه اصلی / امیدواریم روابط اقتصادی را با نخجوان گسترش دهیم

امیدواریم روابط اقتصادی را با نخجوان گسترش دهیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هنگام ورود به جمهوری خود مختارنخجوان گفت: همواره ارتباط گسترده فرهنگی و اقتصادی بین ایران و نخجوان وجود داشته که امیدواریم در این سفر علاوه بر تقویت گفت و گوها، بتوانیم روابط اقتصادی را هم گسترش دهیم .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ظریف در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار در کنار مردم نخجوان بوده و روابط خوبی با جمهوری خود مختار نخجوان و مردم این منطقه دارد که امیدوارم این سفر به توسعه هر چه بیشتر این روابط کمک کند.
وی اضافه کرد:در ماه های گذشته ما میزبان رئیس شورای عالی نخجوان بودیم و اکنون خوشحالم که به دعوت ایشان از نخجوان بازدید می کنم .
ظریف روز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد وارد باکو شد و پس از حضور و سخنرانی در این اجلاس، صبح جمعه پایتخت جمهوری آذربایجان را به مقصد نخجوان ترک کرد. 
نخجوان بعنوان یک جمهوری خودمختار در قلمروی جمهوری آذربایجان ، بیش از پنج هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع مساحت دارد ، این کشور با جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۰۴ کیلومتر مرز مشترک است . 
ارتباط مستقیم جمهوری خود مختار نخجوان با مناطق دیگر جمهوری آذربایجان بر اثر مناقشه قره باغ قطع شده و این جمهوری خودمختار در حال حاضر از طریق خاک ایران با سایر مناطق کشور آذربایجان ارتباط برقرار دارد. 

همچنین مطالعه کنید:

وزارت اقتصاد: سرعت خروج بانک‌ها از بنگاهداری زیاد شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزارت اموراقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.