صفحه اصلی / حمایت از کالای ایرانی منوط به عزم ملی است

حمایت از کالای ایرانی منوط به عزم ملی است

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی حمایت و مصرف کالای ایرانی را منوط به عزم ملی دانست و گفت: کالای ایرانی در صورتی موفق به تسخیر بازار داخلی و برند شدن در جهان می‌شود که سیستم گردش اقتصادی به صورت منطقی و علمی رعایت شود.
‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی کیهانیان روز چهارشنبه درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: این سیستم منطقی عبارت است از ورودی و ایجاد فرآیندهای منطقی و داخلی که خروجی آن تحت تأثیر نظارت بر مواد اولیه و ورودی به سیستم، نظارت بر فرآیند فرآوری، تولید، ارایه خدمات، ایجاد نظارت و پایش صحیح در خروجی این سیستم که امروزه به کیفیت و بهره وری معروف است.
وی ادامه داد: عزم ملی در ارکان نظام است که با تدابیر اقتصادی و سیاسی در ایجاد بستر مناسب برای بهینه و آسان کردن روند تولید و کاهش فرآیند اداری، صدور مجوزهای لازم برای ایجاد بنگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی محقق می‌شود.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی تاکید کرد: از همه مهم‌تر این است که دولتمردان و ارکان نظام از مصرف کنندگان اصلی کالاهای ایرانی باشند چرا که مسؤولان رکن اول برای ایجاد یک فرهنگ غالب در جامعه هستند.
کیهانیان یادآور شد: ما نیازمند ایجاد فرآیند تهیه مواد اولیه باکیفیت در کشور و یک سامانه مدیریتی متقن و آماری مستند برای تعیین نیازها و جامعه هدف برای مصرف کالاهای ایرانی هستیم.
وی سیاست گذاری، تدوین برنامه برای رفع نیاز داخلی و صدور مازاد بر مصرف داخلی را از دیگر نیازهای کشور برای حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: موانعی که در تهیه مواد اولیه، اخذ مجوزهای لازم و تکثر در تعداد مجوزهای برای یک واحد تولیدی و صنفی است باید برداشته شود.
وی افزود: شهرک‌های صنعتی که در چند سال اخیر دارای رشد خوبی بودند را باید با حمایت و تشویق سرمایه گذاران به فعالیت حداکثری وادار کنیم.
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی از دیگر مواردی را که می‌تواند به حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی کمک کند، تشکیل کمیته‌ای اقتصادی در وزارت امورخارجه برای معرفی کالای ایرانی در بازارهای بین المللی دانست.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

 

همچنین مطالعه کنید:

مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر شد/رشد سهم مالیات در تامین مالی دولت

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سیدهادی سبحانیان رئیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.