صفحه اصلی / آزادسازی ۱۵ هکتار از تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری

آزادسازی ۱۵ هکتار از تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، کورش نادری با اشاره به اجرای طرح بازگشایی رودخانه‌ها و آزاد سازی تصرفات مزاحم واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها از اول بهمن ماه سال گذشته در استان، اظهار کرد: با اجرای این طرح، بسیاری از مالکان داوطلبانه از سازه‌های خود گذشتند و حریم رودخانه‌ها را آزاد کردند که این مهم در راستای حفاظت از منابع آب صورت گرفت.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در سطح استان حدود ۱۵ هکتار معادل ۱۵۰ هزار متر مربع، آزاد سازی انجام شده است، افزود: از این مقدار ۱۱.۱ هکتار آزادسازی تصرفات در بستر و حریم رودخانه زاینده رود صورت گرفته است.
نادری بیان کرد: ۱.۱ هکتار از ۱۱.۱ هکتار آزاد سازی تصرفات در بستر و حریم رودخانه زاینده رود مربوط به دستگاه‌های اجرایی دولتی است.
وی تصریح کرد: آزادی تصرفات رودخانه زاینده رود در این طرح به هشت بخش تقسیم شده است که از مسیرهای روستای چم چنگ تا پل ایل بیگی و از پل ایل بیگی تا پل زمانخان، ۱۵۴ مورد تصرف با مدیریت وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان، آزاد سازی شده است.
نادری تاکید کرد: این طرح بدون هیچ استثنا در تصرفات بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده است.
وی گفت: مطابق ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، بستر مجاری آبی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران با مدیریت وزارت نیرو قرار دارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

راه‌اندازی سامانه‌ فروش خودروهای برقی/ متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان بلوکه کنند

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، برای عرضه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.