به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، معاون اسبق وزارت صمت گفت: حمایت ازکالای ایرانی بدون بازار رقابتی حاصل نخواهد شد و عرضه محصولات مختلف در بازارهای مبتنی بر عرضه و تقاضا، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
محمود دودانگه گفت: باید به عنوان یک اصل، بازار رقابتی و نظام عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور را بپذیریم که اگر به اصل اعتقاد داریم، فاصله گرفتن از مبادلات سنتی امری ضروری است.
محمود دودانگه گفت: باید به عنوان یک اصل، بازار رقابتی و نظام عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور را بپذیریم که اگر به اصل اعتقاد داریم، فاصله گرفتن از مبادلات سنتی امری ضروری است.
معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بورس کالا در سالهای گذشته کمک زیادی به ایجاد رقابت و شفافیت در بازار کالاها کرده است، گفت: بورس کالا بستری را برای حضور عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا در یک فضای شفاف فراهم کرده است تا قیمت رقابتی براساس عرضه و تقاضا کشف شود؛ از این رو حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در بستر بورس کالا میتواند به صورت هدفمند رقم بخورد.
وی تصریح کرد: عملاً اگر بخواهیم فضای تجاری کشور را سهل و روان کرده و هزینهها را کاهش دهیم، چارهای جز ایجاد فضای رقابتی کامل در بخشهای مختلف تولید نداریم.
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فضای رقابتی موجود در بورس کالا به تولید کشور کمک میکند؛ چراکه اگر عرضه کنندگان نتوانند محصولاتشان را با قیمت منطقی و واقعی به فروش برسانند، بازارهای صادراتی را به بازار داخل ترجیح میدهند که در این زمینه بورس کالا مناسبترین مکان برای عرضه محصولات با قیمت واقعی است.
وی افزود: به این ترتیب اینکه تولیدکنندگان بدانند محصولاتشان را در بورس کالا به فروش خواهند رساند و مصرف کنندگان نیز از عرضه مواد مورد نیازشان در بورس کالا اطمینان داشته باشند، تضمینی برای رشد تولید خواهد بود که به تبع با تأمین نیاز صنایع داخلی از بورس کالا، شاهد بهبود روند صادرات محصولات نیز خواهیم بود.
دودانگه در پایان گفت: با حضور همه جانبه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا با حمایتهای مسؤولان، علاوه بر رسیدن این بورس به جایگاه واقعی خود در اقتصاد شاهد رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، شفاف سازی آمارها و رشد صادرات محصولات ساخته شده خواهیم بود