صفحه اصلی / مسیریاب‌های جعلی ترفند جدید سوءاستفاده از کاربران

مسیریاب‌های جعلی ترفند جدید سوءاستفاده از کاربران

یکی از مواردی که در ایام تعطیلات بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که متأسفانه این افراد با طراحی نسخه‌هایی جعلی به دنبال کلاهبرداری از کاربران هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، از آنجایی که امروزه تقریباً هر فردی یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در اختیار دارد، بنابراین طبیعی است که اغلب کارها و فعالیت‌های روزمره خود را بر پایه تلفن همراه بنا کرده و بدون تردید نمی‌تواند یک روز را بدون گوشی سپری کند. البته در این زمینه برنامه‌های کاربردی بسیاری در جهت آسایش کاربران نیز طراحی و تولید شده که همگی قابلیت‌های بالایی در حوزه فعالیتی خود داراست.
امروزه دیگر نیازی نیست برای کارهای بانکی خیلی به شعب بانک مراجعه کرد فقط کافی است اپلیکیشن‌های بانک مربوطه را از بانک دریافت کرده و کارهای بانکی خود را انجام دهیم. یا دیگر نیازی نیست برای تردد در شهر، نقشه آن شهر را همیشه در اختیار داشته باشیم؛ کافی است برنامه‌های مسیریاب را نصب کرده و از امکانات آن بهره ببریم.
نکته‌ای که باید مطرح شود این است که متأسفانه مجرمان سایبری هیچ‌گاه بیکار نبوده و با گسترش روند استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند، تله‌ها و دام‌های خود را به سمت تلفن‌های هوشمند برده و سعی می‌کنند از قابلیت اتصال به اینترنت و برنامه‌های کاربردی مورد نیاز، سوءاستفاده کرده و از هموطنان اخاذی، سرقت و یا در برخی موارد هتک حیثیت نمایند.
در این باره کارشناسان با اشاره به برخی از روش‌های مجرمانه‌ای که کلاهبرداران سایبری مورد استفاده قرار می‌دهند، تاکید دارند با توجه به آغاز سال جدید هجری شمسی و شروع تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌شود کلاهبرداری‌هایی مرتبط با عید نوروز و یا با عناوین مشابه افزایش پیدا کند.
یکی از مواردی که متأسفانه در این ایام بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که متأسفانه این افراد با طراحی نسخه‌هایی جعلی به دنبال کلاهبرداری از هموطنان هستند.
بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از منابع معتبر ایرانی بسیار مهم است؛ با توجه به این موضوع که اغلب هموطنان عازم مسافرت‌های نوروزی می‌شوند لذا پیش‌بینی می‌شود نصب اپلیکیشن‌های مسیریاب افزایش پیدا کند. بنابراین باید نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.
کاربران در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کرده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم هستند خودداری کنند. معمولاً برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.
در قانون جرایم رایانه‌ای برای جاعلین مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده و این افراد باید در مقابل مقام قضائی پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.