صفحه اصلی / اقامت بیش از ۱۱ میلیون مسافر نوروزی در مازندران ثبت شد

اقامت بیش از ۱۱ میلیون مسافر نوروزی در مازندران ثبت شد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تاکنون ۱۱ میلیون و ۷۲ هزار و ۷۱۸ نفر شب اقامت مسافر نوروزی در این استان ثبت شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مهران حسنی روز جمعه اعلام کرد: تعداد مسافران نوروزی مازندران که در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اقامت داشته‌اند، در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.
ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران امسال حدود ۸۵۰ هزار نفر شب ظرفیت در اقامتگاه‌های رسمی برای مسافران نوروزی آماده کرده بود.
معاون میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از مسافران مازندران در سفر به این استان روستاها را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب می‌کنند، گفت: بازدید و اقامت در روستاها با توجه به ایجاد زیر ساخت‌های لازم همچون اقامتگاه‌های بومگردی، امسال بیشتر از سال‌های پیش مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی از قبیل جنگل، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شالیزارها نیز فرصت خوب و مناسبی برای مسافران است تا از این بخش جاذبه‌های روستاهای استان بهره مند شوند.
حسنی تعداد اقامتگاه‌های بومگردی این استان را بیش از ۷۰ واحد اعلام و پیش بینی کرد که با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، مازندران با سرریز اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی مواجه شود.
اقامتگاه‌های رسمی به مجموعه‌های دارای مجوز از میراث فرهنگی مانند هتل، متل، میهمان پذیرها و مسافرخانه‌ها و واحدهای بومگردی اطلاق می‌شود و به مراکز اقامتی مانند مدارس، کمپ‌ها و زائرسراها هم اقامتگاه‌های غیررسمی گفته می‌شود.
مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود.
این استان بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد و در تعطیلات نوروزی گذشته حدود یک میلیون گردشگر به این روستاها سفر کرده و اقامت داشتند.
معاون گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ستاداجرایی خدمات سفر مرکز مدیریت و برنامه ریزی آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی در مازندران است، گفت: اعضای کمیته‌های ۱۲ گانه این ستاد از ۲۶ اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و تا ۱۴ فروردین امسال این فعالیت ادامه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.