صفحه اصلی / به دنبال ساخت ۱۰ اسکله گردشگری در هرمزگان هستیم

به دنبال ساخت ۱۰ اسکله گردشگری در هرمزگان هستیم

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، بنادر شرق هرمزگان را مستعد و دارای ظرفیتی مناسب برای گردشگری دریایی و فعالیت‌های تجاری دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا اله یار در مراسم بهره‌برداری از اسکله مسافری و گردشگری خور آذینی شهرستان سیریک، توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی را از اهداف مهم سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته، ۹ فروند اسکله شناور مسافری در مناطق مختلف ساحلی هرمزگان که پذیرای گردشگران هستند، به بهره‌برداری رساند.
وی افزود: برای ارتقا بیشتر ایمنی مسافرت‌های دریایی در هرمزگان، جانمایی، ساخت و نصب ۱۰ فروند اسکله مسافری و گردشگری جدید برای سال ۹۷ هدف‌گذاری شده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی، سواحل مکران را از جمله ظرفیت‌های مهم هرمزگان دانست و عنوان کرد: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی هرمزگان باهدف شناسایی توان بالقوه مناطق ساحلی و با رویکرد برنامه‌ریزی جهت توسعه پایدار و متوازن این مناطق توسط سازمان بنادر و دریانوردی تدوین‌شده است.
اله یار ادامه داد: براساس مطالعات انجام‌شده در این طرح، ظرفیت ۳۰ نوع گردشگری در مناطق ساحلی و دریایی هرمزگان وجود دارد که می‌تواند مبنای توسعه بیشتر این استان باشد.
وی با اشاره به اینکه سواحل شرق هرمزگان نیز با داشتن خورهای زیبا از ظرفیت مناسبی برای گردشگری دریایی برخوردار است، تصریح کرد: برای استفاده مناسب از این ظرفیت، اسکله مسافری و گردشگری در بندرگاه خور آذینی شهرستان سیریک نصب شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت بندر سیریک برای توسعه بیشتر، اظهار کرد: بندر سیریک در شرق هرمزگان با داشتن ۵۲ هکتار پس‌کرانه و حوضچه مناسب، از ظرفیت فعالیت‌های تجاری و گردشگری برخوردار است. بندر سیریک از بنادر مهم شرق هرمزگان است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با انجام مطالعات، به دو پست اسکله تجاری مجهز می‌شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این اسکله به طول ۲۰ متر، عرض پنج‌متر و ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر ساخته‌شده و دارای دو عرشه آزاد جهت پهلوگیری شناورها است.
حمیدرضا محمدحسینی افزود: بهره‌برداری از این اسکله موجب ارتقا ایمنی تردد مسافران و گردشگران دریایی درخور آذینی شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: خور آذینی شهرستان سیریک یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری دریایی در شرق هرمزگان محسوب می‌شود که با بهره‌برداری از این اسکله به رونق حضور گردشگران در این منطقه کمک خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.