صفحه اصلی / افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری در سال ۹۷

افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری در سال ۹۷

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌از افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری در سال ۹۷ خبر داد.
به
گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی‎‌‌دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برنامه‌های پارک علم و فناوری در سال ۹۷، اظهار کرد: این برنامه‌ها با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری سازی و خدمات مالی تدوین شده‌اند.
وی با بیان اینکه صاحبان ایده و کارآفرینان برای پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی نیاز دارند تا بتوانند ایده‌های اولیه خود را به محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌نیز با توجه به ضرورت کارآفرینی برای تبدیل ایده و دانش به ثروت، اقدام به راه اندازی مراکز رشد، شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری کرده است.
سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌ادامه داد: افتتاح ۱۰ پارک در سطح کشور، راه اندازی اکوسیستم کارآفرینی، استقرار ۱۹۰ شرکت دانش بنیان و صاحب ایده فناور ، راه اندازی سامانه‌های ارزیابی شرکت‌ها، مدیریت یکپارچه پارک‌های کشور و واحد توسعه بازار بین المللی و راه اندازی دفاتر TTo از برنامه‌های جذب و توسعه است.
دکتر موسی خانی با تاکید بر عقد قرارداد با شرکت‌های مستقر، افزود: طراحی الگوی مدارس مهارت محور برای مدارس سما، طراحی الگوی تبدیل واحدهای آموزشی به شاخه‌های کارآفرینی و طراحی برنامه حمایتی برای زنان کارآفرین در اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بومی‎‌‌سازی دانش کسب و کار، تربیت نیروی کارآفرین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی کسب و کار از برنامه‌هایی است که برای آموزش در نظر گرفته شده است.
سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌درباره ارائه خدمات تجاری سازی، گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی در سطح استانی و ملی، تدوین GIS امکان سنجی و شناسایی توانمندی‌های بالقوه استان‌ها، راه اندازی رسانه تخصصی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و مشارکت و حضور فعال در رویدادهای بین المللی از خدمات تجاری سازی است.
دکتر موسی خانی راه اندازی صندوق سرمایه گذاری با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌را از خدمات مالی عنوان کرد و گفت: همچنین ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های متقاضی و راه اندازی شتاب دهنده‌های تخصصی با مشارکت بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار دارد.
وی پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاهی، تعداد قابل توجه دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی، تعدد مراکز رشد، وجود واحدهای بین المللی برای ورود به بازارهای جهانی را از مزیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌برشمرد و افزود: در اختیار داشتن صندوق پژوهش، فناوری و سرمایه گذاری خطر پذیر غیردولتی، نبود منع همکاری برای ورود سرمایه گذاران خصوصی با توجه به غیردولتی بودن و تصمیم گیری سریع با توجه به چابک بودن نظام مدیریتی از دیگر امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی‌است.
سرپرست پارک علم و فناوری در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی‎‌‌به دلیل در اختیار داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد می‌تواند به سرعت جایگاه واقعی خود را در اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی براساس فناوری‌های جدید به دست آورد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.