صفحه اصلی / سند جامع گردشگری کشور با در نظر گرفتن مناطق عملیاتی تدوین شد

سند جامع گردشگری کشور با در نظر گرفتن مناطق عملیاتی تدوین شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سند جامع گردشگری کشور با در نظر گرفتن مناطق عملیاتی تدوین شده است.
علی مونسان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور در دست اجرا است که با اتمام این پروژه‌ها بخش عمده‌ای از پیش نیازهای اقامتی کشور تأمین می‌شود.
وی، درباره برنامه‌های سال جدید این سازمان اظهار کرد: در نظر داریم امسال بیش از ۶۰۰ هتل و مرکز اقامتی را در سراسر کشور افتتاح کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خوزستان جزو پنج استان است که بیشترین مسافر نوروزی را در این مدت داشته است، تصریح کرد: مازندران، گیلان، فارس، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب پنج مقصد نخست انتخابی مسافران نوروزی است.
مونسان گفت: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال، تعداد مسافران نوروزی از مرز ۲۲ میلیون نفر – اقامت در شب عبور کرد که این نشان از افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
وی افزود: آمار بازدید از آثار باستانی و تاریخی کشور نیز به حدی است که رکورد حساب می‌آید.
وی، اجرای طرح تعطیلات زمستانه را از اقدامات در دست اجرای این سازمان خواند و اظهار کرد: در گفتگو با استاندار خوزستان مقرر شد تا طرح تعطیلات زمستانه که در رونق گردشگری مناطق جنوبی کشور بسیار اثر گذار است را دنبال کنیم.
مونسان تصریح کرد: روزهای خوب مناطق جنوبی کشور در نیمه دوم سال واقع شده و اگر این طرح به تصویب برسد رونق خوبی برای مناطق جنوبی کشور ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بوم گردی به عنوان یک پتانسیل بالقوه نام برد که مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.
به گفته مونسان، کاهش ۵۲ درصدی شکایات مردمی دلیل ارائه خدمات مطلوب است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.