صفحه اصلی / خرید کالای ایرانی دفاع از امنیت اقتصادی کشور است

خرید کالای ایرانی دفاع از امنیت اقتصادی کشور است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال جدید، گفت: خرید کالای ایرانی را باید به مثابه دفاع و پاسداری از امنیت اقتصادی کشور دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، داوود محمدی روز پنجشنبه با اشاره به انتخاب شعار سال ۹۷ به عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مباحث اقتصادی نزدیک به یک دهه است که کانون توجهات و نظرات معظم له را شکل می‌دهد که این موضوع در اشکال مختلف در فرمایشات ایشان و در نام گذاری سال‌ها به خوبی مشخص می‌باشد.
وی ادامه داد: علت تاکید و تمرکز رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این موضوع، رسیدن کشور به قله اقتصادی منطقه مطابق با سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی و سیاسی، گفت: امروز کشورمان به لحاظ تولید علم و فناوری و همچنین توان دفاعی-نظامی از جایگاه برجسته ای در سطح منطقه و دنیا برخوردار است و به لحاظ سیاسی نیز از موقعیت بسیار خوبی بهره مند هستیم.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود در عرصه اقتصادی هنوز آنطور که شایسته است به جایگاه خود دست پیدا نکرده‌ایم بنابراین لازم است تا با یک همت جمعی و عزم ملی، مسئولان و مردم برای جبران این موضوع بیش از پیش بکوشند.
وی خاطرنشان کرد: باید در سال‌های باقی مانده تا سند چشم انداز با جدیت بکوشیم تا رتبه نخست اقتصاد منطقه را از آن کشور خود کنیم که این موضوع جز با یک جهش انقلابی برای تقویت تولید داخلی و استفاده مردم از کالای ایرانی در کنار افزایش صادرات محقق نمی‌شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در شعار سال ۹۷ علاوه بر مسئولین، مردم را نیز مورد خطاب خود قرار دادند، افزود: مردم باید نسبت به تولید داخلی عرق و تعصب بیشتری داشته باشند و با خرید کالای ایرانی از اشتغال جوانان و صنعت کشور حمایت کنند.
محمدی اضافه کرد: انتظار می‌رود تولیدکنندگان نیز در پی کاهش قیمت تمام شده برای محصولات بوده و کالاهای تولیدی خود را با کیفیت بیشتری به بازارها عرضه کنند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: همه کشورهایی که در عرصه صنعت به توفیقات مناسبی دست یافته‌اند ابتدا به حمایت از تولید داخلی توجهی خاص داشته‌اند و جوامع آنها حتی در شرایطی که محصولات داخلی شان به لحاظ کیفیت و قیمت با اجناس خارجی برابری نمی کرده است، به دلیل حمایت از تولید ملی کالای تولید کشور خود را مصرف کرده‌اند.
محمدی با بیان اینکه مجلس طی سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی برای حمایت از کالای ایرانی در دستور کار داشته است، افزود: ممنوع کردن واردات کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند و یا وضع تعرفه بالا برای صادرات این دسته کالاها، ارائه مشوق‌های صادراتی ویژه و افزایش ۵۰ هزار میلیارد ریالی برای حمایت از تولید در آخرین اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۷ علاوه بر اعتبارات قبلی از این موارد بوده است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین کشور برای حمایت از تولید مکفی است، افزود: اگر قوانین این حوزه به خوبی و به شکل صحیح اجرا شوند، نیاز به تصویب قانون جدید نداریم.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم جدیت بیشتر برای مقابله با قاچاق کالا و ارز به منظور حمایت از کالای داخلی، گفت: دستگاه‌های متولی طی سال‌های اخیر در این حوزه گام‌های خوبی برداشته‌اند که البته کافی نیست و باید به شکل پررنگ‌تر دنبال شود.
محمدی همچنین از ارائه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق به صحن علنی مجلس در سال جدید خبر داد و گفت: در این گزارش از زوایای مختلف به موضوع قاچاق و راهکارهای مبارزه جدی تر با آن پرداخته شده است.

 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.