صفحه اصلی / آمریکا ۱۹ بار نقض برجام را تصویب کرده است

آمریکا ۱۹ بار نقض برجام را تصویب کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها هیچگاه بنای اجرای برجام و انجام تعهدات آن را نداشته و تاکنون ۱۹ بار نقض این توافق را برای توقیف اموال و تحریم‌های جدید علیه ایران تصویب کرده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه درباره آینده برجام افزود: این توافق مورد استقبال همه بود اما آمریکا از ابتدا بنای ناسازگاری با برجام گذاشت.
وی ادامه داد: توافق برجام از ابتدا مورد استقبال جهانی قرار گرفت، سازمان ملل و شورای امنیت آن را قبول و اتحادیه اروپا از آن استقبال کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روند اجرای برجام روند مناسبی نیست به دلیل اینکه در این توافق آمریکایی‌ها از ابتدا بنای ناسازگاری گذاشتند، ۲۶ دی ۱۳۹۴ وقتی اجرای برجام شروع شد فردای آن روز آمریکایی‌ها ۱۱ شخصیت سیاسی و حقیقی ایران را تحریم کردند.
نقوی حسینی تاکید کرد: به اعتراف آژانس بین المللی انرژی اتمی که در دهمین بیانیه آن هم متذکر شده ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است.
وی تصریح کرد: اخیراً اروپایی‌ها بازی جدیدی را شروع کرده‌اند که این روند برجام را تاسف بارتر می‌کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آنها برای اینکه آمریکا را در برجام حفظ کنند پیشنهاد تحریم‌های موشکی علیه ایران دادند یعنی به آمریکایی‌ها گفتند شما از برجام خارج نشوید ما بخش موشکی ایران را تحریم جدید می‌کنیم.
نقوی حسینی همچنین گفت: این کار نقض مضاعف برجام است چرا که این توافق را کردیم که تحریم‌ها لغو شود نه اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ایران را تحریم کنند و در این زمینه با یکدیگر رقابت کنند.
وی در ارزیابی خود از آینده برجام تاکید کرد که این روند را مثبت نمی‌بینیم به طور قطع جمهوری اسلامی ایران زیر بار تحریم‌ها نمی‌رود.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا پس از اجرایی شدن برجام همواره یکی از حامیان اصلی این توافق با ایران بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها حمایت خود را با راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قالب گزارش‌های دوره‌ای اعلام کرده است؛ گزارش‌هایی که در پسابرجام شمار آن به ۱۰ می‌رسد.
گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که دهمین گزارش از روند اجرای برجام و نهمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام است بار دیگر تأیید کرد که اقدامات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملاً منطبق با برجام است.
دونالد ترامپ ۲۲ دی ماه در بیانیه‌ای تاکید کرد که این آخرین باری است که رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند و می‌بایست ایرادهای این توافق برطرف شود.
وی ضمن تهدید متحدان اروپایی خود اصرار کرد که چنانچه برای اصلاح آنچه نقص‌های فاجعه بار برجام می‌داند اقدام نکنند، آمریکا تا چهارماه آینده از آن خارج می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.