صفحه اصلی / سگ ها بیشتر چه کسانی را گاز می گیرند؟

سگ ها بیشتر چه کسانی را گاز می گیرند؟

سگ‌ها مخلوقات جالب و پیچیده‌ای هستند که به عنوان باوفاترین دوستان انسان، به خاطر گازهای دردناکی که ممکن است نصیب بعضی از افراد کنند، مایه ترس بسیاری از انسان‌ها هستند. اما آیا می‌توان الگویی از رفتار گاز گرفتن را در این حیوانات شناسایی کرد؟
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شفققنا زندگی، دانشمندان می‌گویند اگر شما معمولاً فردی با احساسات تشویش، نگرانی و اضطراب باشید، بیشتر احتمال دارد که در معرض گازگرفتن سگ‌ها قرار بگیرید. بر اساس مطالعه جدیدی که به تازگی منتشر شده است، گاز سگ در بریتانیا سه برابر متداول‌تر از رکوردهای رسمی است. دلیل شگفت انگیز این اتفاق چه می‌تواند باشد؟
محققان می‌گویند به نظر می‌رسد افرادی که از نظر عاطفی، شخصیتی مشوش و نگران دارند بیشترین دریافت کنندگان گاز سگ‌ها هستند و البته همین افراد با کمترین احتمال، چنین اتفاقی را گزارش می‌کنند. در واقع، به گفته یکی از همکاران پژوهشی در دانشگاه لیورپول، نرخ موارد گاز گرفتگی با سگ که توسط ساکنان شهر کشایر گزارش شد از متوسط کشور که در سوابق رسمی بیمارستان ثبت شده بود بسیار بیشتر بود. چیزی حدود سه برابر، یعنی ۷۴۰ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، درحالی که بر اساس این مطالعه ۱۸۷۳ نفر از کل جمعیت دچار گاز گرفتگی توسط سگ‌ها شده بودند.
محققان برای دست یافتن به تصویری دقیق‌تر از آسیب‌های ناشی از سگ حدود ۷۰۰ نفر را در ۳۸۵ خانوار در شهر کوچک کشایر، سؤال هایی در مورد تجربه گاز گرفتگی توسط زن پرسیدند. در این پرسشنامه از شرکت کننندگاندخواسته می‌شد تا تجربه خود را شرح دهند و اطلاعاتی مانند سن شان در زمان گاز گرفتگی، رابطه شان با آن سگ و پیگیری یا عدم پیگیری اقدامات درمانی پس از آن را درج کنند. همچنین آنها باید یک آزمون شخصیت را هم تکمیل می‌کردند که به محققان در مقوله بندی کردن افراد بر اساس پنج خصیصه شخصیتی کمک می‌کرد (برون گرایی، وظیفه شناسی، آمادگی برای تجربه‌های جدید، ملایمت و سازگاری و ثبات هیجانی).
در فرایند مطالعه نکته جالبی کشف شد: مردان با احتمال دو برابر بیشتر از زنان در طول عمر خود توسط سگ‌ها گاز گرفته می‌شوند. حدود ۴۴ درصد گازگرفتگی‌ها در کودکی اتفاق افتاده بود (یعنی زمانی که فرد پاسخگو کمتر از ۱۶ سال سن داشت) و ۵۵ درصد گازگرفتگی‌ها توسط سگ‌هایی انجام شده بود که فرد قربانی تا پیش از آن هرگز او را ندیده بود. این درحالی است که در تحقیقات دیگر ادعا شده است بیشتر گاز گرفتگی‌ها از جانب سگ‌های آشنا روی می‌دهد.
بر اساس این مطالعه هرچه فرد از تشویش، افسردگی و آسیب پذیری کمتری برخوردار باشد کمتر احتمال دارد که سگ او را گاز بگیرد. البته این مطالعه نمی‌تواند تأیید کند که آیا ثبات عاطفی پایین یک فرد به افزایش احتمال گازگرفتگی منجر می‌شود یا گاز گرفته شدن منجر به پایین آمدن ثبات عاطفی می‌شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.