صفحه اصلی / بام ایران در آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی

بام ایران در آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی

شهرکرد- چهارمحال و بختیاری در آمادگی کامل برای پذیرایی و میزبانی از مسافران نوروزی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، استان چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این استان است. هم اکنون هوا در این استان رو به گرمی نهاده و شکوفه‌های درختان در حال باز شدن است و سبزی بهار در حال گسترش در این استان است.
این استان با داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان‌های مرتفع و… هر ساله میزبان مسافران بسیاری است. انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروفترین رودخانه‌های دائمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده رود و دز از ارتفاعات این استان سرچشمه گیرند.
جنگل‌های بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت شده، گردشگاه‌ها و گرداب‌ها از دیگر عوامل طبیعی و اکوتوریسم استان محسوب می‌شوند.
در حال حاضر همه دستگاه‌های خدمت رسان چهارمحال و بختیاری در بخش مسافرت‌های نوروزی در آمادگی کامل هستند.
۴۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در استان چهارمحال و بختیاری در ایام عید نوروز فعالیت می کنندمدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در چهارمحال و بختیاری در ایام عید نوروز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از تعداد کل پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر ۱۷ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه سیار است.
احمد مرتضوی عنوان کرد: در این استان چهار پایگاه امداد و نجات کوهستان و چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فعال می‌شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افزایش خدمات هلال احمر به مناسبت ورود مسافران و گردشگران به سطح استان افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای از مهمترین برنامه‌های فرهنگی هلال احمر در ایام نوروز به شمار می‌رود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۴۶ پایگاه اورژانس در سطح استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.
فرامز شاهین گفت: ۲۴۷ تکنسین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.
۴۶ پایگاه اورژانس به همراه ۲۴۷ تکنسین در سطح استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز فعالیت می کنندرئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری بیان کرد: در ایام نوروز یک اتوبوس آمبولانس در این استان فعالیت می‌کند که در محل ورودی شهرکرد مستقر شده است و خدمات درمانی سرپایی و تست فشار خون و قند در این اتوبوس آمبولانس انجام می‌شود.
وی بیان کرد: طرح امدادی نوروز تا ۱۵ فروردین ماه در این استان اجرا می‌شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری بیان کرد: تلاش برای فرهنگ سازی در زمینه ایمنی سفر و رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران از مهمترین اهداف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو هزار و ۷۰۰ تخت اقامتی در چهارمحال و بختیاری برای میزبانی مسافران آماده شده است.
فعالیت ۱۶۰ خانه مسافر در چهارمحال و بختیاری
یهمن عسگری سوادجوانی اظهار داشت: ۱۶۰ خانه مسافر در چهارمحال و بختیاری برای اقامت مسافران آماده سازی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خانه‌های مسافر چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های سامان، لردگانف اردل و کوهرنگ فعال هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هتل و مهمانسرا نیز در این استان برای اقامت مسافران آماده سازی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پر جاذبه در کشور است، بیان کرد: تمهیدات لازم برای اقامت و ارائه خدمات مناسب گردشگری به مسافران در این استان اندیشیده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.