صفحه اصلی / ایران آماده میزبانی از اجلاس ۲۰۲۱ کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان

ایران آماده میزبانی از اجلاس ۲۰۲۱ کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان

آنتونی پارکز ، مدیر اجرایی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF)، که برای بررسی شرایط و امکانات تهران برای میزبانی دوازدهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان، به تهران سفر کرده بود، در اولین سفر خود به ایران با پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران و عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگان جهان (WCF) دیدار کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران،
آنتونی پارکز، مدیر اجرایی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF)، که برای بررسی شرایط و امکانات تهران برای میزبانی دوازدهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان، به تهران سفر کرده بود، در اولین سفر خود به ایران با پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران و عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگان جهان (WCF) دیدار کرد.
سلطانی در این دیدار ضمن اشاره به حضور هیات ایرانی در دهمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان که در اکتبر سال ۲۰۱۷ در سیدنی برگزار شد، گفت: این سفر موقعیت ممتازی جهت آشنایی با روسا و مقامات اتاق‌های بازرگانی سراسر جهان و نیز بهره‌مندی از تجربیات این اتاق‌ها را فراهم ساخت و زمینه خوبی برای مقایسه فعالیت‌های اتاق ایران با اتاق‌های بازرگانی دیگر کشورها بود.
سلطانی در ادامه افزود: میزبانیکنگره اتاق‌های بازرگانی جهان رویداد مهمی برای ایران به شمار می‌رود که در آستانه تحولات اقتصادی و تعامل با اقتصاد جهانی است و اتاق ایران اطلاع‌رسانی لازم را به اتاق‌های شهرستان‌ها صورت داده و اهمیت موضوع و ایجاد آمادگی برای رؤسای اتاق‌های شهرستان‌ها را منعکس کرده است.
سلطانی همچنین گفت: اعلام آمادگی ایران برای میزبانی اجلاس ۲۰۲۱ پیام خوبی را به دنیا منتقل می‌کند و نشان‌دهنده وجود امکانات و ظرفیت‌های کشور برای میزبانی چنین اجلاس مهمی است.
آنتونی پارکز نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر به تهران و آشنایی نزدیک با امکانات و ظرفیت‌های این شهر برای میزبانی اجلاس ۲۰۲۱، گفت: قطعاً تهران یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای این میزبانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا به شمار می‌رود.
برای میزبانی این کنگره در سال ۲۰۲۱، که در یکی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا برگزار خواهد شد، شش کشور ایران، امارات متحده عربی (دوبی)، کنیا، عمان، اردن و اتیوپی درخواست میزبانی کرده بودند که در دور اول دو کشور اردن و عمان کناره‌گیری کردند و رقابت نهایی بین ایران، امارات، کنیا و اتیوپی به عمل خواهد آمد.
سلطانی همچنین پارکز را از تصمیم اتاق ایران مبنی بر برگزاری دو اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی دیگر در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان «اجلاس اتاق‌های فارسی‌زبان» و «اجلاس اتاق‌ها برای صلح» مطلع کرد. سلطانی یادآور شد که برگزاری اجلاس اتاق‌ها برای صلح (Chambers for Peace) از سوی او طی سخنانی در اجلاس اخیر فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان در سیدنی اعلام شده بود و ایران خود آمادگی دارد تا میزبان نخستین اجلاس در این زمینه باشد. پارکز ضمن استقبال از این دو ابتکار، آمادگی فدراسیون را برای همکاری در هر دو موضوع اعلام کرد.
سلطانی همچنین بر ضرورت آموزش تخصصی مدیران ارشد اتاق‌های بازرگانی تحت یک دوره خاص و طراحی شده برای این مقصود تأکید کرد و پیشنهاد داد تا با محوریت فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان و اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) این دوره طراحی و به صورت یک دوره بین‌المللی استاندارد و منظم برگزار و در پایان مدرک مدیریت اتاق به شرکت کنندگان ارائه شود. وی در ادامه از آمادگی اتاق ایران برای حمایت از برگزاری این دوره خبر داد.
پارکز هم با تأیید ضرورت وجود و برگزاری چنین دوره‌ای، اعلام کرد که در این خصوص در فدراسیون بررسی‌های مقدماتی انجام خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.