صفحه اصلی / تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است

تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ تصمیم قطعی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد حسین قربانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز – یکشنبه – خانه ملت اظهارداشت: در این جلسه سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارشی درمورد آخرین وضعیت فضای مجازی در کشور ارائه کرد.
وی افزود: به دلیل آنکه ما هنوز بهره کافی و شناخت کاملی از فضای مجازی نداریم، ذهن ما فقط به تلگرام محدود شده است، اما در جلسه امروز بحث شد که تلگرام تنها جزء کوچکی از این فضای گسترده است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همه باید یاد بگیریم از فرصت‌های مجازی برای تولید ثروت استفاده کنیم ولی هنوز این موضوع به صورت یک فرهنگ در جامعه جا نیفتاده است.
قربانی یادآور شد: یکی از تفکرات در مورد تلگرام این است که به‌هرحال آزادی اطلاعات در آن وجود دارد و هر کشوری می‌تواند محدودیت‌هایی در حوزه سیاست‌گذاری و مسائل مربوطه ازجمله مسائل اخلاقی برای خود تعریف کند، دقیقاً در کشور هم در مورد دو مسئله امنیتی و اخلاقی باید چهارچوب‌های لازم را رعایت کنیم.
وی افزود: با قدرت چانه‌زنی می‌توانیم به مدیر تلگرام بقبولانیم که حدود و چهارچوب انتظارات جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: تنها کشوری که توانسته برای خود کاملاً شبکه‌های داخلی داشته باشد، چین است و آن هم در یک فضای خاصی صورت گرفته است.
قربانی گفت: اگر ما هم در کشور خود بتوانیم به این حد و اندازه برسیم که بتوانیم یک شبکه داخلی برای خود تعریف کنیم، باز هم حدود ۳۰ درصد از ظرفیت‌ها را انجام داده‌ایم، اما آنچه که ما را به جایگاه واقعی استفاده از فضای مجازی می‌رساند، مجاب کردن بحث تلگرام برای پذیرش چهارچوب‌های جمهوری اسلامی ایران است.
وی در ادامه به گردش مالی اقتصاد جهانی از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این رقم ۴ هزار میلیارد دلار در سال است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزود: در آمریکا ۲۶ درصد و در روسیه ۴/۲ درصد از تولید ثروت به وسیله فضای مجازی انجام می‌شود، ما نیز می‌توانیم برای مدیریت محیط زیست یا هوشمند سازی یا سایر اهدافی که برای تولید ثروت می‌توان از آنها بهره گرفت، استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.