صفحه اصلی / تخلیه بار ۷۰۰ کانتینر در بارانداز بین المللی ریلی آستارا

تخلیه بار ۷۰۰ کانتینر در بارانداز بین المللی ریلی آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از تخلیه بار حدود ۷۰۰ کانتینر در بارانداز بین المللی ریلی آستارا خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یونس رنجکش کیسمی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا دوران پویایی و رشد خود را سپری می‌کند و به عنوان یک قطب اقتصادی در عرصه بین المللی شناخته شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد این شهرستان با بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در حال تحول است، ادامه داد: باید نگاه سنتی به فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان تغییر کند تا شاهد بازاری پر رونق باشیم.
رنجکش با اشاره به اینکه از نخستین لحظات بهره برداری آزمایشی از بارانداز بین المللی ریلی آستارا در بهمن ماه تاکنون‌، بار حدود ۷۰۰ کانتینر در آن تخلیه شده است، افزود: این بارها تخته نراد و MDF هستند که از شهرهای مختلف روسیه به مقصد آستارا منتقل شده است.
وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت پایانه مسافری راه آهن آستارا – آستارا تا اروپا خواهیم بود که تحقق این هدف گره‌های بسیاری را از مشکلات اقتصادی منطقه باز می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه جوانان شهرستان باید از هم اکنون به فکر دانش افزایی و حرفه آموزی در رشته‌های مرتبط با راه‌آهن باشند، خاطر نشان کرد: اصحاب قلم و رسانه ظرفیت‌های موجود در تجارت ریلی را به مردم تفهیم کنند.
فرماندار آستارا با بیان اینکه مردم به برخی شایعه‌ها در خصوص بارانداز ریلی آستارا توجه نکنند، توضیح داد: ۳۵ هکتار از محوطه این بارانداز به مدت ۲۵ سال برای سرمایه گذاری کلان به جمهوری آذربایجان واگذار و ۳۰ هکتار از این محوطه برای سرمایه گذاران داخلی در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود طرح‌های پیشنهادی برای حضور سرمایه گذاران داخلی در این عرصه قابل توجه باشد.
رنجکش در بخش پایانی سخنان خود از جذب سرمایه گذاران توسط شهرداری برای تغییر شکل فیزیکی بازار بزرگ ساحلی خبر داد و تصریح کرد: در آینده شاهد تبدیل این بازار به شکلی کاملاً مدرن و امکاناتی بین المللی خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.