صفحه اصلی / مدیریت درست انتظامی در اغتشاشات اخیر

مدیریت درست انتظامی در اغتشاشات اخیر

ایلام- غلامرضا محمدمرادی – خبرنگار کسب و کار: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اصلی ترین چالش و بحران در کشور اغتشاشات زمستان بود که این اغتشاشات با تدبیر مجموعه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی به درستی مدیریت شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سردار نورعلی یاری روز پنج شنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان با تقدیر و تشکر از اصحاب مطبوعات و رسانه در همکاری و همراهی با مجموعه انتظامی استان و بیان اینکه سال ۹۶ بحران‌های سختی بر کشور حاکم شد، اظهارداشت: با تدبیرهای اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب تمام نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شد.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین چالش و بحران در کشور اغتشاشات زمستان بود، افزود: این اغتشاشات با تدبیر مجموعه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی به درستی مدیریت شد و نیروی انتظامی علی رغم دادن شهید و جانباز در این راه، تلاش کرد که کوچک‌ترین آسیبی به مردم نرسد.
فرمانده انتظامی استان ایلام اقدمات مرموزانه تروریست‌ها، حوادث و سوانح هوایی، ریلی و دریایی را از دیگر بحران‌های سخت و متأثر کننده در کشور عنوان و تصریح کرد: مجموعه انتظامی استان ایلام در سال جاری، از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه استفاده کرد و با مشارکت فعال مردم، مسئولان و رسانه‌ها، خوشبختانه امنیت در جای جای استان حکمفرما شد.
سردار نورعلی یاری با اشاره به اینکه پلیس ایلام در اوج اقتدار توأم با رأفت و مهربانی توانست هدف خود که ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، دست یابد، بیان داشت: علاوه بر این، مبارزه جدی با سارقین، هنجارشکنان، اراذل و اوباش و قانون شکنان جز اولویت‌های پلیس بوده، هست و خواهد بود.
وی کاهش ۱۷ درصدی سرقت مسلحانه و ۵۱ درصدی سرقت به عنف و زورگیری را از مهمترین عوامل ایجاد آرامش در جامعه دانست و افزود: از مهمترین دغدغه‌های پلیس استان، مقابله و مبارزه جدی با سارقان احشام است چرا که امرار معاش و درآمد روستاییان و عشایر ایلام متکی به احشام است.
فرمانده انتظامی استان ایلام بیکاری و نبود اشتغال را مهمترین عامل وقوع سرقت احشام در اعترافات سارقان عنوان کرد و ادامه داد: در جرایم خشن همچون قتل، در سال جاری بیش از ۳۰ مورد قتل صورت گرفته که بسیار نگران کننده است و می‌طلبد که با فرهنگ سازی و مشارکت همه آحاد جامعه، با این پدیده خشن مبارزه شود.
سردار نورعلی یاری با بیان این مطلب که در سال جاری ۵ هزار دستگاه خودرو متخلف که با ایجاد آلودگی صوتی، آسایش و آرامش شهروندان را به مخاطره انداختند، توقیف شدند، گفت: در زمینه کشف و ضبط مواد مخدر بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی به کشف ۳۹ هزار انواع قرص روانگردان در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: رسیدگی به ۲۹۵ پرونده مهم و پیچیده فضای مجازی و کشف ۹۰ درصد جرایم و شناسایی متهمین از دیگر اقدامات دستگاه انتظامی استان در سال جاری بوده است.
فرمانده انتظامی استان ایلام فرهنگ سازی و مشارکت همگانی را لازمه مبارزه با افزایش گسترش سلاح و مهمات غیرمجاز دانست و خاطرنشان ساخت: علی رغم فرهنگ سازی در عرصه‌های مختلف، در سال گذشته بیش از ۵۹ هزار پرونده قضائی در استان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
سردار نورعلی یاری به رسیدگی به بیش از ۹ هزار پرونده در مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: بیش از ۷۵ درصد از این پرونده‌ها با تلاش مشاوران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره‌ای انتظامی، به مصالحه انجامیده است و نشان دهنده اعتلای فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه است.
وی ایلام را ۲۸ مین استان کشور از لحاظ فراوانی سرقت عنوان کرد و یادآور شد: این موفقیت مرهون همکاری و همراهی مردم استان و تلاش شبانه روزی همکاران انتظامی است.
فرمانده ارشد انتظامی استان به ثبت تماس ۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر با سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و افزود: ۶۸ درصد از این تماس‌ها در جهت تقدیر و تشکر از تلاش نیروهای پلیس در ایجاد نظم و امنیت پایدار در استان بوده است.
سردار نورعلی یاری یادآور شد: نوسازی، تجهیز و بهسازی کلانتری‌ها و مراکز انتظامی در سال جاری در اولویت کاری قرار داشت که با همت همکارانمان به نحو شایسته ای این مهم صورت گرفته و کلانتری‌ها که محل مراجعه اربابان رجوع است به شکل مناسبی نوسازی و بهسازی شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.