صفحه اصلی / ۱۴ متهم بورسی ممنوع الخروج شدند

۱۴ متهم بورسی ممنوع الخروج شدند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، از دستور قضایی مبنی بر ممنوع الخروجی ۱۴ متهم بورسی خبر داد.
محمدعلی شیری زاده گفت: این متهمان بورسی اخیراً در یکی از پرونده‌ها که در آن ظن دستکاری و استفاده از اطلاعات نهانی می‌رفت، از طریق مرجع قضایی ممنوع الخروج شدند.
وی افزود: این اقدام پس از آن انجام شد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه در یکی از نمادهای بورسی مجموعه‌ای از فعالیت‌های غیرمجاز در حال انجام است، به سازمان بورس و اوراق بهادار رسید. البته مجموعه‌ای از عناوین و جرایم عمومی هم در پرونده احراز شد. این موارد نیز اعلام شد، اما در مورد جرایم عمومی طبق ماده ۵۲ قانون بازار، وظیفه ما اعلام جرم است.
مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جرایم بورسی به عنوان شاکی وارد می‌شود، گفت: افرادی که در نماد بورسی مورد نظر اقدام به دستکاری و استفاده از اطلاعات نهانی کرده‌اند در سطح گسترده فعالیت داشتند و ما در این خصوص شکایت خود را در دادسرا به ثبت رسانده‌ایم.
به گفته شیری زاده، همه اشخاصی که در این پرونده متهم هستند، عمدتاً با همدیگر روابط فامیلی سببی و نسبی دارند و به صورت "سازمان یافته" فعالیت کرده‌اند. بدین معنی که تمامی متهمین با برنامه ریزی و به صورت هماهنگ اقدامات خود را انجام داده‌اند و جرائم متعددی را مرتکب شده‌اند.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه بازپرس، متهمین اصلی فعال در نماد بورسی مورد نظر حدود ۳۸ نفرند، لذا بازجویی‌ها از این تعداد به صورت منظم و پیوسته در حال انجام است و تحقیقات قضایی در خصوص آنها ادامه دارد و به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.
مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: از طرفی این ظن وجود داشت که متهمین با توجه به تخلفات متعددی که مرتکب و موجب ضرر و زیان افراد زیادی شده بودند، ممکن است از کشور متواری شوند.
شیری زاده توضیح داد: از آنجا که بعضی از این متهمین دارای توابع دوگانه بودند، سازمان بورس سریعاً اقدام و از طریق مرجع قضایی، ۱۴ نفر را که نقش مهم‌تر و موثرتری داشتند، ممنوع الخروج کرد.
بدیهی است در هفته‌های آتی پس از تکمیل تحقیقات قضایی، متهمین مزبور جهت اقدامات بعدی قضایی به دادسرا احضار شوند و نتیجه نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.
سازمان بورس در راستای ارتقا سلامت بازار و توسعه بازار شفاف و کارا، شکایات متعددی به طرفیت اشخاص متخلف و مجرم در محاکم مطرح کرده و از این پس اطلاعات اقدامات سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.