صفحه اصلی / بررسی وضعیت کم آبی استان اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود

بررسی وضعیت کم آبی استان اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، برای بررسی وضعیت کم‌آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود و تأثیرات و برنامه‌های دولت برای سازگاری با کم‌آبی، جلسه مشترکی امروز، ۲۳ اسفندماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، استاندار و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این نشست، وزیر نیرو آخرین وضعیت منابع و مصارف آب حوضه آبریز زاینده‌رود، تصمیمات و برنامه‌های شورای هماهنگی مدیریت به‌هم‌پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود و کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد این حوضه را تشریح کردند.
اردکانیان به تصمیم کارگروه یاد شده برای مشارکت صنایع در تأمین منابع مالی برنامه‌های اضطراری و نیز میان‌مدت سازگاری با کم‌آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نهادها، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با محوریت استاندار اصفهان، مسایل و مشکلات ناشی از کم‌آبی را تعدیل و مدیریت خواهد کرد.
براساس این گزارش، کاهش شدید بارندگی‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود در سال آبی جاری و کمبود منابع آب در این حوضه، چالش‌هایی را برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی در این منطقه به‌وجود آورده است و صرفه‌جویی در مصرف آب در این حوضه، لازم و ضروری می‌باشد. وزارت نیرو نیز در تلاش است با اعمال صرفه‌جویی در مصارف آب شرب و صنعت، اختلالی در تأمین آب شرب و ادامه خدمت‌رسانی به هموطنان این منطقه ایجاد نشود.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند+جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ،نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.