صفحه اصلی / صادرات محصولات پتروشیمی ایران به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ایرنا، مجتمع های پتروشیمی کشور تا پایان بهمن ماه امسال بیش از ۲۰ میلیون و ۲۰۷ هزار تن محصول به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار را صادر کردند.
تولید مجتمع های پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مجموع به بیش از ۴۹ میلیون و پنج هزار تن رسید؛ ظرفیت اسمی ۵۷ مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال حدود ۶۲ میلیون تن است که از میزان حدود ۶۰ میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد
شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز چهارشنبه با تشریح جزئیات صادرات محصولات پتروشیمی اعلام کرد: از منطقه عسلویه بیش از ۱۰ میلیون و ۱۹۳ هزارتن محصول به ارزش پنج میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار صادر و در منطقه ماهشهر نیز بیش از پنج میلیون و ۵۲۶ هزار تن محصول به ارزش بیش از سه میلیارد دلار روانه بازارهای بین المللی شد.
همچنین تا پایان بهمن ماه، در سایر مناطق، بیش از چهار میلیون و ۴۸۸ هزارتن محصول به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون دلار صادر شد.
از سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد واحدهای پتروشیمی (بدون احتساب ۲ مجتمع سرویس‌های جانبی متمرکز) از ۴۳ به ۵۳ واحد و ظرفیت نصب شده نیز از ۵۹.۸ میلیون تن به ۶۴.۹ میلیون تن رسیده است.
پیش‌بینی می‌شود در سال انتهایی برنامه ششم توسعه، ظرفیت نصب شده این صنعت در کشور به ۱۷۲.۱ میلیون تن، تولید انواع محصولات پتروشیمی به ۱۵۲.۸ میلیون تن و مقدار فروش کل ۹۸.۷ میلیون تن به ارزش ۵۴ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی برسد.
ایران در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی خاورمیانه، سهم ۲۳.۶ درصدی از کل ظرفیت تولید خاورمیانه را در اختیار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.