صفحه اصلی / بافتن فشار خون را کاهش می دهد

بافتن فشار خون را کاهش می دهد

یک گزارش تحقیقی جدید نشان می دهد که بافتنی بافتن فشار خون را پایین می آورد، روند زوال عقل را آهسته می کند و به واسطه تاثیرات مثبت، می تواند هزینه های درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در گزارش که در روزنامه تلگراف ، توسط محققان سازمان Knit for Peace در انگلیس تهیه شده، آمده است که تشویق شهروندان انگلیسی به بافتنی بافتن می تواند میلیون ها پوند برای وزارت بهداشت این کشور صرفه جویی مالی در پی داشته باشد، زیرا این کار موجب کاهش افسردگی و آهسته کردن روند ابتلا به زوال عقل می شود.
محققان با مرور یک تحقیق بزرگ فواید سلامتی بافتنی بافتن را بررسی کردند. آنها این تحقیق را پس از دریافت گزارش هایی از ۱۵ هزار داوطلب انجام دادند که نوشته بودند این سرگرمی کیفیت زندگی انها را تقویت کرده است.
محققان متوجه شدند که بافتنی بافتن همانند یوگا آرامش بخش است، حواس انسان را از دردهای مزمن مانند آرتریت منحرف می کند و موجب تقویت سلامت، پایین آوردن فشار خون و تقویت ذهن می شود.
همچنین بافتنی بافتن موجب کاهش حس تنهایی و انزوا می شود و به افراد مسن اجازه می دهد که احساس کنند هنوز برای جامعه مفید هستند.
این بررسی جدید نشان داد که بافتنی بافتن میزان ضربان قلب را به متوسط ۱۱ ضربه در دقیقه کاهش می دهد و یک وضعیت آرامش بخش ایجاد می کند.
همچنین بافتنی بافتن با غیرفعال کردن علائم هشدار دهنده در مغز به کاهش دردهای مزمن کمک می کند زیرا باعث می شود که تمرکز فرد به موضوعی دیگر معطوف شود.
بافتن به عنوان یک حرکت تکرار شونده همچنین با افزایش سطح هورمون آرامش بخش سروتونین، باعث تقویت خلق و خو و مهار درد می شود.
از سوی دیگر یک مطالعه که توسط محققان کلینیک مایو در آمریکا بر افراد بالای ۷۰ ساله انجام شد، نشان داد که بافتنی بافتن احتمال شیوع اختلالات خفیف شناختی را که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد، کاهش داد.
بر اساس نتایج این مطالعه، بافتن که به تولید یک لباس یا شی ء می انجامد، همچنین می تواند باعث تقویت مراکز پاداش مغز شود و به کاهش افسردگی کمک می کند. به علاوه بسیاری از افرادی که سابقا سیگاری بودند با بافتن و مشغول نگاه داشتن دست های خود با میله های بافتنی، از بافتنی بافتن به عنوان روشی برای کنترل میل خود به سیگار کشیدن استفاده کرده اند.
در پایان این گزارش آمده است که بنابراین، توصیه به بافتنی بافتن می تواند یک روش ارازن قیمت برای مبارزه با مجموعه از وضعیت های مرتبط با سن باشد.
تحقیق نشان داده است که بحران های روزافزون در مراقبت های اولیه و به ویژه خدمات پزشکان عمومی وجود دارد. اکنون زمان آن فرا رسیده رویکردهای خلاقانه تر و نوآورانه تری را اتخاذ کنیم.
بافتنی بافتن به عنوان یک مهارت و کار خلاقانه پتانسیل درمانی دارد. تحقیقات زیادی نشان می دهند که بافتنی بافتن فواید سلامتی فیزیکی و روانی دارد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.