صفحه اصلی / اختصاص کمتر از ۴۰ درصد اعتبارات آبخیزداری به استان

اختصاص کمتر از ۴۰ درصد اعتبارات آبخیزداری به استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ها و فعالیت های آبخیزداری استان مصوب شد که میزان تخصیص کمتر از ۴۰ درصد است.
به گزارش کسب و کار نیوز، ابوطالب قزلسفلو در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ها و فعالیت های آبخیزداری استان مصوب شد که میزان تخصیص کمتر از ۴۰ درصد است.
وی با بیان اینکه گلستان در سال های اخیر سیل های متعددی را تجربه کرده است، افزود: یکی از برنامه های مهم و اولویت دار برای کاهش خسارت سیلاب ها انجام عملیات های آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: اجرای پروژه های آبخیزداری علاوه براینکه می تواند موجب تغذیه سفره های زیرزمینی شود، زمینه مدیریت سیلاب را هم فراهم خواهد کرد و شرایطی را به وجود می آورد که بارش های رگباری در مدتی کوتاه نتوانند تبدیل به رواناب و سیلاب شود.
وی گفت: از دیگر مزایای اجرای پروژه های آبخیزداری در بالادست حوضه های آبریز کاهش رسوبات وارده به سدهای استان است که در حال حاضر یکی از چالش های استان به شمار می رود.
قزلسفلو بیان کرد: در همین راستا فعالیت های بیولوژیکی و سازه ای انجام می شود و امسال هم ۷ مورد احداث بند خاکی و ۷ مورد سازه سنگی و ملاتی داشتیم.
وی افزود: معتقدیم با اعتبارات اندک می توانیم فعالیت های آبخیزداری را انجام دهیم و جلوی خسارت های جانی و مالی فراوانی که ممکن است بر اثر وقوع سیلاب رخ دهد را بگیریم.

 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.