صفحه اصلی / ۶۰۴ فرصت شغلی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ایجاد شد

۶۰۴ فرصت شغلی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ایجاد شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۴ فرصت شغلی با ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمد زنگنه روز دوشنبه در گفت و گو اعلام کرد: با حمایت مالی از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط توسط این صندوق، میزان اشتغال ایجاد شده طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: این تسهیلات در زمینه ایجاد کسب و کارهای مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کارآفرینی و کارفرمایی و در راستای کمک به تولید، فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی، دامپروری، بوم گردی، صنایع دستی، خدمات IT (فناوری اطلاعات) و صنفی پرداخت شده است. 
وی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر در استان گفت: کشاورزی های آب بر و دامپروری های صنعتی بزرگ در برخی مناطق استان از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار نیست و باید به دنبال روش های جایگزین باشیم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت مرزها و مناطق روستایی توسط روستاییان و عشایر تامین می شود ادامه داد: بایستی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها که اکثر آنها از طریق کشاورزی و دامداری کوچک سنتی امرار و معاش می کنند نسبت به گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک در روستاها تلاش کرد.
وی گفت: با همکاری و حمایت سازمان ها و دستگاه های اجرایی، در این زمینه آموزش های تخصصی روستاییان و عشایر و اختصاص اعتبارات ارزان قیمت و قرض الحسنه از اولویت های حال حاضر استان است.
زنگنه یکی دیگر از مشکلات پیش روی استان خراسان جنوبی را نبود رونق و ضعف بازار فروش محصولات صنایع دستی، فرش، جاجیم، گلیم، حوله و گبه استان به دلیل جمعیت کم و نیز گردشگری پایین اعلام کرد.
وی افزود: این مشکل را می توان با ایجاد بازارهای فروش دائمی محصولات صنایع دستی در برخی مبادی و جاده های اصلی استان و بسط آن به سایر مناطق کشور برطرف کرد.
وی گفت: همچنین با برگزاری نمایشگاه های سالانه یا فصلی در سطوح استانی، ملی و منطقه ای تا حدودی می توان بر این مشکلات فائق آمد که صندوق کارآفرینی آماده همکاری و مساعدت با این بخش است. 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.