صفحه اصلی / بازارچه کارآفرینی زمینه ساز آینده شغلی دانش آموزان است

بازارچه کارآفرینی زمینه ساز آینده شغلی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: بازارچه کارآفرینی با دست ساخته های دانش آموزان در مدارس بناب باهدف کارآفرینی و آشنایی دانش آموزان با محیط واقعی کسب و کار به مدت ۵ روز در مدارس دخترانه شهرستان بناب(مدرسه زنبیه، نمونه چمران، الزهرا و طاها )برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تابناک تبریز، محمود قهرمانی در دیدار از بازارچه کارآفرینی دانش آموزی هنرستان الزهرا در گفتگو با خبرنگار تابناک تبریز اظهار داشت: هرساله همزمان با هفته مشاغل و همچنین روزهای آخر سال در دو نوبت نمایشگاه های کارآفرینی در مدارس شهرستان بناب برگزار می شود.
وی افزود: بازارچه‌های کارآفرینی و دست ساخته های دانش آموزان در دبیرستان متوسطه با هدف ایجاد رقابت و مهارت‌ آموزی و آشنایی با محیط کسب و کار در بین دانش آموزان برگزار می‌شود تا با تجربیات عینی بتوانند در آینده کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان ضمن ارائه آثار خود با نحوه داد و ستد آشنایی پیدا می کنند، گفت: از جمله اهداف تشکیل بازارچه های کارآفرینی ترویج این رشته ها است و بازارچه های کارآفرینی موجب تشویق و جذب سایر دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای می شود.
قهرمانی اضافه کرد: موفقیت برپایی این نوع بازارچه‌ها در مدارس منوطه به همراهی دبیران و معلمان آنان است تا تصویری واقعی از موقعیت شغلی و محیط بازار کار را برای دانش آموزان ایجاد کنند و استعداد های ویژه را شناسایی کرده و راهنمای آنان برای انتخاب شغل در آینده باشند.
به گزارش تابناک تبریز، در بازارچه کارآفرینی دست ساخته‌های مختلف دانش‌آموزان اعم از انواع گلهای زینتی، البسه، زیورآلات مصنوعی، انواع شیرینی جات خانگی، انواع خشکبار، صنایع دستی و غذاهای محلی ارائه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.