صفحه اصلی / سیگارهای الکترونیکی حاوی فلزات سمی هستند

سیگارهای الکترونیکی حاوی فلزات سمی هستند

آزمایشات نشان داده‌اند که در بخارهای حاصله از سیگارهای برقی ذرات فلزات سمی همچون کروم، نیکل و منگنز وجود دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سم‌های موجود در این سیگارها سرطان‌زا بوده و در عین حال تاثیراتی منفی بر مغز و معده دارند.
عوارض ناشی از مصرف سیگارهای الکترونیکی هنوز کاملا روشن نشده است. آزمایش‌ها در این زمینه کماکان ادامه دارد؛ مطالعاتی که هر بار جنبه‌ دیگری از تاثیرات منفی و مضر این سیگارها را آشکار می‌سازند.
بررسی‌های پیشین حکایت از آن داشتند که در بخار و "هواپخش" سیگارهای برقی امکان وجود ذرات سمی فلزی وجود دارد و اکنون وجود این ذرات سمی در بخار سیگارهای الکترونیکی تایید شده است.
متخصصان مدرسه پزشکی بلومبرگ در بالتیمور در ایالت مریلندِ امریکا پس از بررسی ۵۶ نوع سیگار برقی، وجود فلزات سمی نظیر کروم، نیکل و منگنز را در بخار حاصله از این سیگارها ثابت کرده‌اند. پرسش محوری این تحقیقات، بررسی تغییرات احتمالی تراکم فلزی موجود در بخاری است که با استفاده از این سیگارها وارد ریه انسان می‌شود.
در این آزمایش‌ها هم مایع موجود در مخزن سیگارهای برقی و هم مایع موجود در محفظه‌ای که المنت گرمایی در آن قرار دارد، مورد بررسی قرار گرفت. افزون بر این، تراکم فلزی در بخار حاصله از گرم شدن مایع مخزن نیز محاسبه شد.
بنابر گزارش دویچه‌وله، نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که تراکم فلزی در محفظه حاوی المنت گرمایی سیگارهای برقی و همچنین در بخار حاصله از آن بیشتر از ذرات فلزی است که در مایع مخزن وجود دارد. میزان این فلزات سمی بیش از حد مجاز تعریف شده از سوی آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا بوده است.
متخصصان موسسه یادشده پس از بررسی و مقایسه این ۵۶ سیگار برقی به این نتیجه رسیدند که میزان تراکم فلزات سمی در بین انواع این سیگارها بسیار متفاوت است. به سخن دیگر، زیان‌های برخی از این سیگارها برای سلامتی انسان‌ها بیش از انواع دیگر است.
سُرب، کروم و نیکل در شمار فلزات سرطان‌زا به حساب می‌آیند. سُرب علاوه بر آن تاثیرات سمی بر اعصاب دارد و از این رو می‌تواند عوارضی منفی برای مغز و همچنین برای معده انسان‌ها داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.