صفحه اصلی / حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور نیازمند مشارکت و بسیج همگانی

حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور نیازمند مشارکت و بسیج همگانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ایران را در ردیف کشورهایی قلمداد کرد که توانست سطح جنگل های خودش را حفظ کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان جنگل ها،مهندس خلیل آقایی صبح امروز( شنبه) در مراسم کاشت نهال که به مناسبت هفته درختکاری در تیپ آل محمد(ص) سپاه تهران بزرگ برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری همیشه دغدغه حفظ منابع طبیعی را دارند و حفاظت خاک را مهمتر از حفاظت آب می دانند.
وی خاطر نشان کرد: برای حفاظت از منابع ارزشمند خاک و همچنین جنگل ها و مراتع کشور نیازمند مشارکت و بسیج همگانی هستیم و یک سازمان به تنهایی قادر به حفاظت از منابع طبیعی کشور نیست.
آقایی گفت: برای از بین بردن و رفع شبهات در باره آمار جنگل های کشور از سال آینده سطح جنگل های کشور را از طریق کاداستر مشخص می کنیم و آن را معیار کار و نقشه راه مان قرار می دهیم.
اعلام آمادگی سپاه برای درختکاری در سراسر کشور
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری در تیپ آل محمد(ص) تهران بزرگ گفت: نیروهای زیادی در قالب بسیج تحت فرماندهی سپاه آمادگی دارند برای ارائه خدمات گوناگون مانند درخت کاری در سراسر کشور وارد کار شوند.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری طی سخنانی با تقدیر از حضور موثر این تیپ در عرصه امنیت تهران، اظهار داشت: سپاه باید نقش موثری در همه عرصه‌های امنیتی، دفاعی، فرهنگی و اجتماعی از جمله درختکاری داشته باشد.
وی افزود: دلیلش هم این است که سپاه برای کمک به تامین امنیت و نظم و پیشرفت و گسترش شادابی جامعه کمک می‌کند. زمینه هر نوع پیشرفتی امنیت است و سپاه در جهت آرامش و رفاه مردم تلاش می‌کند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کار اول سپاه برقراری امنیت است، تصریح کرد: کار ثانویه سپاه اقدماتی از جمله کمک به توسعه فضای سبز که سلامت و آسایش مردم را به دنبال دارد، بویژه در فضاهایی که مناسب گسترش فضای سبز است و تا الان هم اقدامات خوبی توسط پاسداران صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش در پایان مراسم معاون وزیر جهاد کشاورزی و فرمانده سپاه پاسداران بیاد شهیدان دو اصله نهال در محوطه تیپ آل محمد(ص) کاشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.