صفحه اصلی / دستمزد کارگر باید حداقل امورات زندگی را تامین کند

دستمزد کارگر باید حداقل امورات زندگی را تامین کند

 دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری با بیان اینکه دستمزد کارگران باید حداقل امورات زندگی را تامین کند، گفت:توانمندسازی کارگران با پیمان‌های دسته جمعی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مهر جورج ماوریکوس درباره «حقوق شایسته و متعارف» جامعه کارگری گفت: مسائل معیشتی و مالی کارگران تقریبا در سراسر جهان با یکدیگر مشابه است و دستمزدهای دریافتی این افراد در سطح پایینی قرار دارد که هزینه آنها را پوشش نمی‌دهد.
وی ادامه داد: به همین دلیل ما به عنوان فدراسیون جهانی کارگری سعی می‌کنیم در این زمینه گام برداریم که در همین راستا به اتحادیه‌های کارگری در کشورها توصیه می‌کنیم با پیمان‌های دسته جمعی با دولت‌ها و کارفرمایان سعی کنند توانمندسازی اقتصادی کارگران را در دستور کار قرار دهند.
دبیر کل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) همچنین گفت: به رغم حقوق‌های متفاوت کارگران در دنیا اما در مجموع سطح معیشت آنها نسبت به سایر اقشار جامعه پایین تر است. به عنوان مثال در بنگلاش سطح حقوق کارگران روزانه ۴۵ دلار است در حالیکه در اروپا این میزان به مراتب بیشتر است اما در نهایت به دلیل درآمد پایین جامعه کارگری در دنیا به نسبت هزینه‌ها، می‌توان گفت وضعیت آنها از منظر درآمد و هزینه در جهان تقریبا برابر است.
ماوریکوس افزود: حقوق شایسته و متعارف باید حقوقی باشد که کارگر بتواند حداقل امورات زندگی خود را تامین کند که هدف ما نیز رسیدن به حقوق شایسته برای کارگران در سراسر جهان است.
وی درباره سیاست‌های اقتصادی تبعیض آمیز نیز گفت: متاسفانه برنامه‌هایی که از طرف صندوق بین المللی پول در خصوص توسعه اقتصادی کشورها را ملزم به اجرا می‌کند یک تبعیض بین افراد و جوامع مختلف ایجاد می کند؛ به عنوان مثال در حالیکه آفریقا از نظر منابع طبیعی یک کشور ثروتمند است اما به دلیل برخی سیاست های اجباری مردم این قاره فقیر هستند.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.