صفحه اصلی / مداخله‌ای در «نوروزگاه» نداریم

مداخله‌ای در «نوروزگاه» نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، معاون گردشگری در واکنش به واگذاری «نوروزگاه» به این معاونت، تصریح کرد: مداخله‌ای در برنامه‌ها و اهداف اصلی نوروزگاه نداریم. سیاست و انگیزه این واگذاری این بود که نوروزگاه با تقویت و هم افزایی به پارامتر جذب گردشگران بیشتر بویژه در نقاط کم سفر تبدیل شود.
محمد محب خدایی درباره نگرانی هایی که نسبت به تغییر رویکرد اهداف و برنامه های نوروزگاه که «بازشناساندن آداب و رسومِ بین اجتماع مردم» بوده در جریان واگذاری طرح آن به معاونت گردشگری، توضیح داد: قرار نیست که مداخله و یا تغییری در رویکرد و یا اهداف نوروزگاه اتفاق افتاد، چرا که محوریت و مدیرت اصلی کار همچنان با معاونت میاث فرهنگی است و رئوس کار از سوی این معاونت ترسیم و ابلاغ میشود، معاونت گردشگری فقط کمک میکند این برنامهها و رویدادها پرقدرتتر انجام و برنامهها متمرکز شود.
وی بیان کرد: ما دعوا نداریم رئیس چه کسی باشد، مهم این است که این پازل درست مدیریت شود.
او گفت: محورهای نوروزگاه همچنان از سوی معاونت میراث فرهنگی ترسیم میشود و ما بستر را برای اجرای قویتر آنها فراهم میکنیم. چرا که تا پیش از این، موازی کاری زیاد بود و هنگام نوروز، معاونت میراث فرهنگی، ستاد هماهنگی خدمات سفر، شهرداریها و دیگر سازمانها به هر شکلی سعی میکردند، برنامههای مناسبتی برای نوروز داشته باشند، اطلاعرسانیهای پراکندهای صورت می‌گرفت و برای انجام یک کار مشابه نیز هزینههای زیادی میشد. در این شراط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفت در اجرای این کار تمرکزی صورت گیرد تا علاوه بر اتلاف هزینه از موازی کاریها هم جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: برنامه ما این است که مطلوبیت و کیفیت کار را افزایش دهیم تا سایر ارگانها بویژه شهرداری‌ها هم خود را در نوروزگاه سهیم بدانند و به اجرای بهتر کمک کنند. سیاست ما مدیریت از پنجره واحد است.
محب خدایی تاکید کرد: یکی از اهداف این است که نوروزگاه، نقطه جذب شود و گردشگران بیشتری از آن طریق به شهرهای کم مسافر و خلوت هدایت شوند. با این کار نه تنها آیین‌ها، حفظ و پررنگتر اطلاع رسانی و معرفی میشوند که سفر از یک مسیر محدود و سنتی، فراتر می‌رود.
نوروزگاه، یک جشنواره، گردهمایی و یا حتی کاروانِ شادی نیست، بلکه رویداد فرهنگی معرفی شده که آئین چندین هزار ساله‌ی نوروز را در هر نقطه از کشور به رخ میکشد تا آداب و رسومِ بین اجتماع مردم را بازشناساند. این طرحی است که قرار شده به اعترافِ آئین‌های فراموش شده یا در حال فراموشی بپردازد و از انحرافات دوری کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.