صفحه اصلی / کیانوش رستمی: نه بی‌ادبم نه خودخواه/ حرف مرد باید یکی باشد

کیانوش رستمی: نه بی‌ادبم نه خودخواه/ حرف مرد باید یکی باشد

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: قبلاً به تنهایی تمرین کردم و نتیجه‌ عالی گرفتم و دوباره این کار را به صورت انفرادی انجام می‌دهم و باید حرف مرد یکی باشد.
به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، کیانوش رستمی درباره این که برای مسابقات سال آینده همچنان تصمیم دارد با برادرش تمرین کند یا به اردوی تیم‌ ‌ملی هم ‌اضافه می‌شود، بیان‌ کرد: همان طور که برای  المپیک تنها تمرین کردم باز هم به تنهایی تمرین خواهم کرد. من مربی نداشتم. برادرم همراهم بودم و حتی در آن زمان هم به فدراسیون گفتم اصرار نمی‌کنم که برادرم حتما پیشم باشد و اگر نمی‌خواهند، می‌توانند او را کنار بگذارند. من قبلا به تنهایی تمرین کردم و نتیجه‌ عالی گرفتم و دوباره این کار را به صورت انفرادی انجام می‌دهم. باید حرف مرد یکی باشد و این که بخواهد بالا و پایین کند، ارزشمند نیست. در زندگی‌ام سعی می‌کنم که درست فکر کنم و از تجربیات همه استفاده کنم.
او ادامه‌ داد: این که من تنها تمرین می‌کنم به این معنی نیست که تنها هستم، مردم ایران همیشه کمک حال من هستند و از تجربیات آنها و تمام مربیان استفاده می‌کنم و راه خوبی در زندگی‌ام باز شده است.
رستمی درباره این که مردم معتقدند گرفتن مدال در شرایطی که در  اردوی تیم‌ ‌ملی باشد ارزشمندتر است، تصریح کرد: نوکر مردم هستم و آنها خیلی به من انرژی دادند اما خیلی از مسائل هست که باز نمی‌شود. بارها در تمرینات نکته‌ای را دیدم که مربی آن را درک نمی‌کرد که صلاح تمرین امروز چیست. من نه خودخواه هستم و نه بی ادب. تا الان هم به هیچ کسی بی ادبی نکرده‌ام و همیشه سعی کردم احترام بگذارم. در حال‌ حاضر هم برنامه‌هایم با فدراسیون هماهنگ است و به مربیان هم  احترام می‌گذارم.  اگر مسیر من این است که تنها تمرین کنم به این معنی نیست که به مربیان بی احترامی می‌کنم برعکس خیلی مخلص آنها هستم. در کل اگر راه درستی بود حتما این کار را انجام می دادم. برای من مدال‌هایی که به دست می آورم خیلی ارزشمند است شاید فقط چند سال دیگر بتوانم مدال بگیرم. از این رو این سال‌ها برایم مهم است و سعی می‌کنم  که این سال‌ها را از دست ندهم و بهترین راه را برای ورزشم انتخاب کنم.
قهرمان  المپیک ریو درباره شرایط حال حاضر خود و این که در کوهستان و برف تمرین می‌کند، گفت‌: زانویم در مسابقات جهانی دچار مصدومیت سنگینی شد که بعد از مسابقات با کمک دکتر رازی و کیهانی تزریق انجام دادم. شرایط زانویم خیلی بهتر نشده اما خوب است و زیر نظر دکتر نوروزی هم فیزیوتراپی می‌کنم.
او افزود: در کوهستان و برف هم سالیان سال تمرین می‌کردم، اما فیلم نمی گرفتم. تصمیم گرفتم از این پس از تمریناتم فیلم بگیرم و آن را در اختیار مردم بگذارم.
رستمی در پاسخ به این سوال که تمرین در برف و سرما و یا کوهستان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای او نمی‌شود، تاکید کرد: من تمریناتم را به صورت پله پله انجام می‌دهم و کم کم به سمت جلو حرکت می‌کنم. این طور نیست که ناگهان تصمیم بگیرم در برف تمرین کنم. بنابراین در این شرایط بدنم عادت می‌کند و باعث می‌شود که حتی در برف با لباس آستین کوتاه تمرین کنم و مشکلی هم پیش نیاید.
قهرمان وزنه‌برداری جهان در پاسخ به این پرسش که نظرش نسبت به عملکردی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ داشت، چیست؟ تصریح کرد: اتفاقاتی که بعد از  المپیک رخ داد حاشیه‌هایی را درست کرد و خوب من را همراهی نکردند. از این رو از تمرینات دور شدم و دوست نداشتم تمرین کنم. دو، سه ما قبل از مسابقات جهانی به من گفتند که به تنهایی تمرین کنم ، من هم پس از این که یازده و نیم ماه از تمرینات به دور بودم کارم را شروع کردم  و این باعث شد آسیب‌دیدگی ام بیشتر شود و نتوانم به مسابقات برسم. دو روز قبل از مسابقه نیز زانویم دچار مشکل شد و نتوانستم خوب کار کنم و به آن نتیجه‌ای که می‌خواستم نرسیدم.
او ادامه‌ داد: از طرفی کشورهای زیادی در مسابقات شرکت نکردند و من به نوعی گرفتن مدال را در این مسابقات ارزشمند ندیدم. سطح مسابقات بالا نبود، اما ملی‌پوشان ما خوب کار کردند و نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم، اما می‌خواهم این را بگویم که اگر مسابقه ام را با وزنه سنگینی شروع کردم، به این دلیل بود که می‌خواستم در این مسابقات به گونه‌ای مدال بگیرم که حتی اگر وزنه‌برداران خوب کشورهای دیگر هم بودند به همین شکل مدال می‌گرفتم. اکنون هم سعی دارم سال آینده به نحو احسن کار کنم و همان طور که همیشه مردم ایران به من انرژی می‌دادند تلاش می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم و دل مردم را شاد کنم.
رستمی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود قرار است وزنه‌برداری را کنار بگذارد و کراسفیت کار کند، تاکید کرد: من این ورزش را همیشه با وزنه‌برداری انجام می‌دادم ، اما این که وزنه‌برداری را کنار بگذارم و تنها به این ورزش بپردازم اصلا چنین چیزی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.