صفحه اصلی / وزیر نیرو:پساب، منبع مطمئن برای بهره برداری است

وزیر نیرو:پساب، منبع مطمئن برای بهره برداری است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا رضا اردکانیان روز پنجشنبه درمراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز افزود: ‌بنابراین لازم است به صورت ویژه به موضوع بهره برداری و استفاده از پساب ها پرداخته شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات طرح تصفیه خانه فاضلاب استهبان گفت:‌ امیدوارم این طرح با استقبال شهروندان عزیز استهبان همراه و موجب رفاه آنان شود.
وزیر نیرو ادامه داد:‌قطعا مردم استهبان از منابع آب سد رودبال بهره ‌مند خواهند شد و تردیدی در این نیست.
اردکانیان بیان کرد:‌بهره برداری از طرح های آبرسانی به دو روستای خانه کت و قشم قاوی هم سرعت خواهد گرفت و تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ به پایان خواهد رسید.
وزیر نیرو گفت:‌یکی دیگر از درخواست های اهالی این روستاها و دیگر مردم استهبان، احیای تالاب و دریاچه بختگان است که به آن رسیدگی می شود.
اردکانیان اعلام کرد:‌ 10 درصد جمعیت چهارو نیم میلیونی فارس تحت پوشش فاضلاب هستند که این نسبت از میانگین کشور یعنی ۴۸ درصد ، کمتر است.
عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب و خطوط انتقال شهر استهبان پنجشنبه هفدهم اسفند ۹۶ با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد.
محمد علی قلندری مدیرعامل شرکت آبفای فارس در این زمینه به ایرنا گفت:‌این طرح شامل ۱۴۵ کیلومتر شبکه جمع آوری و ۷ کیلومتر خط انتقال است که ۶۸ کیلومتر از شبکه جمع آوری و ۷ کیلومتر خط انتقال انجام شده است.
وی ادامه داد:‌تصفیه خانه این طرح نیزدردوسامانه طراحی شده که یک سامانه آن با ظرفیت ۳۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز تکمیل و آماده بهره برداری است.
قلندری گفت:‌با بهره برداری از این طرح که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، شهروندان استهبان از مزایای آن بهره مند خواهند شد و برای بهره برداری آن ۱۸ ماه پیش بینی شده است.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز است.
رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی آب و برق استان فارس، صبح پنجشنبه هفدهم اسفند ۹۶ برای سفری دوروزه وارد شیراز شد.
بهره ‌برداری از دو طرح آب و برق در استان فارس و آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح آب‌رسانی و تصفیه فاضلاب از برنامه های سفر وزیر نیرو به استان فارس است.
همچنین با حضور وی پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه جهرم به بهره ‌برداری می رسد و عملیات اجرایی بخش سوم آبرسانی از سد رودبال به شهرستان فسا، تصفیه‌ خانه های فاضلاب داراب و سپیدان و تصفیه ‌خانه فاضلاب شهر آباده نیز آغاز می شود.
قراراست وزیر نیرو در سفر خود به شیراز با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس ملاقات کند و در جلسه استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان هم شرکت کند.
در این سفر، وزیر نیرو از سدهای هایقر و نرگسی نیز بازدید خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.