صفحه اصلی / افزایش ۱.۶ درصدی نرخ اشتغال زنان ایرانی در سال ۹۵

افزایش ۱.۶ درصدی نرخ اشتغال زنان ایرانی در سال ۹۵

نایب رئیس فراکسیون خانواده مجلس با بیان اینکه مشارکت و موفقیت زنان در حوزه علمی، کارآفرینی، خدمات و… بسیار بالاست، از افزایش ۱.۶ درصدی نرخ مشارکت زنان ایرانی در سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، سیدمرتضی خاتمی ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت ام‌الفضائل و الگوی انسان کامل حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و هفته زن، گفت : سهم مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان روزبه روز در حال افزایش است.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه زن و خانواده در اسلام، افزود: آموزه‌های اسلامی همواره بر اهمیت نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد و زنان جامعه اسلامی با الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا (س) نقش خود را پررنگ‌تر می‌نمایند .
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ مشارکت زنان ایرانی در سال ۹۵ به شکل محسوسی افزایش یافته و از ۱۳٫۳ درصد در سال ۱۳۹۴ به ۱۴٫۹ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است؛ جمعیت شاغل زنان در سال ۱۳۹۵ سه میلیون و ۸۸۰ هزار و ۸۰۴ نفر بوده است که نسبت به سال قبل ۴۱۹ هزار و ۹۸۴ نفر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: زنان توانسته‌اند علاوه بر تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان صالح، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نشان دهند به‌گونه‌ای که زنان در حوزه علمی، کارآفرینی، خدمات و… مشارکت و موفقیت بالایی داشته‌اند.
خاتمی در خصوص سلامت کاری زنان، تاکید کرد: تخلفات و اشتباهات زنان بسیار ناچیز است آنها همیشه با نهایت دقت و وجدان‌کاری ماموریت‌های شغلی خود را انجام می‌دهند؛ توانمندی‌ها و قابلیت‌ها و موفقیت‌های زنان در هر پست و جایگاهی قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است .
نایب رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: خانواده رکن اساسی جامعه است و پویایی واستحکام خانواده را  زن  رقم می‌زند؛ برای داشتن جامعه سالم و پرنشاط  امید کشور به همت و تلاش زنان توانمند این سرزمین است . البته در این راستا بایست زمینه مناسب، امکانات و منابع کافی را در دسترس آنها قرار داد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.