صفحه اصلی / تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها برای فروش مصالح ساختمانی در این کشور

تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها برای فروش مصالح ساختمانی در این کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان که در عراق به سر می‌برد عصر دیروز در هتل محل اقامت هیات اقتصادی اتاق ایران حاضر شد و به گفت و شنود با آن‌ها پرداخت.
اعضای هیات اقتصادی که به سرپرستی رئیس اتاق ایران در عراق حضور دارند، برای مرور برنامه ای خود در سالن اجتماعات هتل محل اقامت جمع شده بودند با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان مواجه شدند.
محمد شریعتمداری با اشاره به اهمیت کار فعالان بخش‌خصوصی برای برقراری روابط خارجی گفت: برای ورود به بازار عراق در هر زمینه‌ای بایستی شرایط خاص این کشور از جمله امنیت و حضور آمریکا در این کشور را مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به ملاقات‌های متعدد خود با مقامات عراقی در طول  اقامتش گفت: ارتباط با عراق رو به پیشرفت است. برای موفقیت در بازار عراق نظیر بازار سیمان، باید به دنبال کار مشترک با آنها باشیم.
شریعتمداری گفت: در زمینه گردشگری سلامت موقیعت خوبی داریم اما این بخش نیز نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد.
وزیر صنعت، یکی از مشکلات اساسی در خصوص سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را تامین منابع مالی دانست که در داخل باید برای این موضوع فکر شود.
 وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در گفتگو با مقامات عراقی برای پیگیری مطالبات، معوقات، جرائم و همچنین حل مشکلات عمومی قرار شد با تشکیل کمیسیون مشترک، این کار انجام شود. قرار است برای حل مسائل بانکی که از جمله مهمترین مشکلات پروژه ها است، از طریق یورو و دیگر ارزهای رایج اقدام شود.
شریعتمداری ادامه داد: برای فروش ملزومات و مصالح ساختمانی در بازار عراق، با تاسیس شرکت مشترک با عراقی‌ها به توافق رسیده‌ایم و از آنها خواستیم در مناقصات سقف مشخصی را برای شرکت‌های ایرانی با توجه به هم مرزی در نظر گیرند.
وی گفت: ایجاد ستاد مشترک اقتصادی به جای کمیسیون مشترک برای حل مشکلات، فرصت جدیدی است که باید از آن نهایت استفاده را بکنیم.
سفیر کشورمان در عراق نیز در این نشست گفت: با شناخت چالش‌های موجود در ارتباط دو کشور توانسته‌ایم فضای جدیدی در ارتباطات بخش‌خصوصی باز کنیم.
مسجدی گفت: حضور اعضای دولت به خصوص معاون اول رئیس‌جمهور در عراق به همراه افزایش رفت و آمدها می‌تواند ما را به مقاصدمان نزدیک کند.
وی ادامه داد: ‌در مسائل سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی، ساز و کار خوبی داریم. در مسائل اقتصادی به یک ستاد اقتصادی در عراق نیاز است تا مسائل بخش خصوصی را با جدیت پیگیری کند که این امر محقق شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.