صفحه اصلی / فولاد سپیددشت سال دیگر افتتاح می‌شود

فولاد سپیددشت سال دیگر افتتاح می‌شود

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های فولادی را اعلام کرد و از افتتاح مجتمع فولاد سپیددشت به عنوان اولین افتتاح فولادی در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در حاشیه نشست خبری نمایندگان ۱۵ کشور اروپایی با ایمیدرو با بیان اینکه امسال سه طرح آهن اسفنجی در نیمه دوم سال افتتاح شد، گفت: در شش ماهه دوم سال جاری سه واحد شادگان، نی‌ریز و میانه به تولید رسیدند و فولاد سبزوار نیز در حال حاضر وارد چرخه تولید شده و آماده افتتاح است.
وی ادامه داد: در سال آینده نیز دو طرح آهن اسفنجی دیگر به افتتاح خواهد رسید و فولاد سپیددشت به عنوان اولین طرح فولادی سال آینده، اواخر ۱۳۹۷ افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم که ظرف یکی – دو سال آینده پرونده هفت طرح فولادی بسته شود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه ایران برای توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد، گفت: در حال حاضر این آمادگی را داریم که با شرکت‌های اروپایی در حوزه آموزش، محیط زیست، انتقال تکنولوژی‌های نوین وارد همکاری شویم و امیدواریم که بتوانیم جذابیت‌های معدنی ایران را برای سرمایه‌گذاری مشترک به اروپایی‌ها نشان دهیم.
کرباسیان با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری افزود: حوزه فولاد حوزه جذابی برای سرمایه‌گذاران است، چراکه نیاز به گاز دارد و ما دسترسی به انرژی آسان و ارزان و سنگ آهن به عنوان ماده اولیه داریم. همچنین در حوزه مس نیز زمینه همکاری‌ها مشخص است و با وضعیتی که در بازار مس دنیا وجود دارد، به جذابیت‌های آن افزوده شده است.
وی در تشریح دیگر زمینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران گفت: ایران یک کشور طلاخیز است و در اکتشافات اخیری که داشتیم، به معادن خوب طلا برخوردیم که این ظرفیت در کنار معادن لیتیوم، آنتیموان، کرومیت و زغال سنگ و همچنین عناصر نادر خاکی مجموعه جذابی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.