صفحه اصلی / سمینارعلمی پژوهشی آشنایی با تکنولوژی اسیدکاری چاه های نفت و گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز

سمینارعلمی پژوهشی آشنایی با تکنولوژی اسیدکاری چاه های نفت و گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز

سمینارعلمی- پژوهشی آشنایی با تکنولوژی اسیدکاری چاه های نفت و گاز توسط مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت با همکاری مدیریت خدمات سیمان  و انگیزش چاه در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد .
 به گزارش کسب و کار نیوز، در این سمینار علمی پروهشی رئیس اداره مهندسی و برنامه ریزی انگیزش چاه شرکت ملی حفاری ایران با ارائه توضیحاتی در خصوص تکنولوژی اسیدکاری چاه های نفت و گاز اظهار کرد: انگیزش چاه های نفتی و گاز با استفاده از روش اسیدکاری و به منظور افزایش تولید از سالیان دور متداول و مرسوم بوده است .
وی افزود: هنگامیکه کارشناسان تولید و بهره برداری چاههای نفتی با افت فشار و در نتیجه کاهش تولید از مخزن روبرو می شوند، در ابتدای امر راه علاج را اسیدکاری ماتریسی عنوان می نمایند .
محمود عباس زاده، ادامه داد: با درک صحیح از وضعیت چاه انتخاب شده جهت انگیزش، بهترین روش و برنامه اسیدکاری به گونه ای طراحی خواهد شد که بیشترین افزایش تولید پیش بینی شده پس از اجرای عملیات اسیدکاری حاصل گردد .
وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره انواع اسیدها و مواد شیمیایی، نحوه کار، مزایا و مشکلات استفاده از هرکدام در صنعت حفاری پرداخت .
معاون پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این رابطه گفت: برقراری ارتباط مفید و موثر با دانشگاه ها و مراکز علمی، راه حلی مناسب به منظور رفع چالش ها و مشکلات موجود در صنعت حفاری می باشد، که این مدیریت این مهم را در اولویت اهداف و فعالیت های خود قرار داده است .
مهدی مهران، افزود:این شرکت درهشت دانشگاه کشور دفتر دارد و از این طریق توانسته همکاری‌های خوبی با این مراکز علمی، داشته باشد.
گفتنی است این نشست با حضور دکتر علیرضا دنه دزفولی مدیر مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه شهید چمران اهواز، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی برگزار شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.