صفحه اصلی / اقدامات خوبی بر پایه خردورزی درکیش اجرایی شده است

اقدامات خوبی بر پایه خردورزی درکیش اجرایی شده است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن زاده در هفتاد و هفتمین نشست شورای اداری کیش گفت: حرکت های خوبی بر پایه تعقل و خرد ورزی در کیش انجام شده که سر آغاز تحول و شکوفایی جزیره کیش است.به گزارش کسب و کار نیوز،  در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اداری کیش که با حضور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان ادارت، نهادها و اصناف جزیره برگزار شد امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت عقلانیت و خرد در زندگی انسان و اشاره به آیات و روایات قرآنی گفت: وجه تمایز انسان بر حیوانات عقلانیت است و انسان به واسطه داشتن خرد گرامی داشته شده است.
وی با بیان اینکه در آیات و احادیث مختلف انسانها از سوی خداوند قادر و مطلق از کرامت برخوردارند و در مقایسه با دیگر مخلوقات برتری دارند افزود: در برخی تفاسیر مطرح شده گرامی داشته شدن انسان به واسطه توانایی نطق اوست و در برخی تفاسیر نیز اشاره شده این کرامت به دلیل اختیاری است که به انسانها داده شده است اما در نهایت در می یابیم که هر دو امکان نطق و اختیار هم وابسته به توانمندی تعقل در انسانها است و قدرت عقل و خرد است که امکان نطق و اختیار عمل می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: عقل غریزه ای است که انسان می تواند با ازدیاد علم و تجربه آن را افزایش دهد. در قرآن کریم ۸۰ مرتبه واژه علم بکار رفته است که نشان دهنده اهمیت آن در عقل گرایی است. همچنین اندوختن تجربه نیز باعث زیاد شدن خرد می شود و تجمیع این دو عنصر که علم و تجربه هستند قوه تعقل را در انسانها ارتقاء می دهد.
امام جمعه کیش با بیان اینکه عقلانیت سرمایه انسانی است و تبیین این موضوع به دلیل حرکت جدید مدیریتی است که در جزیره کیش شاهد آن هستیم و موجی از امید برای شهروندان به همراه داشته است افزود: حرکت عقلانی و خردمندانه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نتایج مثبت و امیدواری برای این منطقه به همراه داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تقدیر از اقدامات تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با حضور دکتر انصاری لاری به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حرکت های خوبی در جزیره کیش انجام شده که این اقدامات بر پایه همین خرد ورزی روی داده و تحول و شکوفایی در جزیره با اتکا بر این عقلانیت آغاز خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.