صفحه اصلی / پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند بازبینی است

پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند بازبینی است

رشت- در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با جمعی از بازاریان به رفع مشکل بازار رشت و دغدغه های پیرامون پیاده راه فرهنگی تاکید شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: پیاده راه فرهنگی رشت ناقص الخلقه و بی کیفیت اجرا شد.
سید امیر حسین علوی افزود: برای رفع بر خی از دغدغه های مطرح شده در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت برنامه ریزی شده است و در حال حاضر بازار رشت قالب نیمه سنتی دارد.
وی با اشاره به اینکه بازار رشت یک عنصر جدی در تحولات است تصریح کرد: هیچکس نمی تواند تاثیرات بازار را بر مباحث اقتصادی نادیده بگیرد و به عنوان رئیس شورا تمام تلاشم را برای رفع مشکل قلب تپنده شهر به کار می گیرم.
علوی با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیازمند بازبینی است گفت: قرار بود احداث پیاده راه فرهنگی رشت موجب رونق بازار رشت بشود اما متاسفانه نتیجه دیگری دیده می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: بازار رشت قالب نیمه سنتی دارد و نسل جدید به دنبال تغییر و مدرن شدن هستند.
وی با بیان اینکه بازار باید با تغییرات همراه شود گفت: یقیناً اگر خودمان را با تغییر همراه نکنیم عقب خواهیم ماند و در حال حاضر بازارهای مختلف و تخصصی بزرگ و کوچک در حال شکل گرفتن هستند.
علوی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر جامعه تصریح کرد: پیاده راه فرهنگی رشت به صورت یک میدان گاه ترسیم شده و بازبینی آن از مطالبات شورا، بازاریان و شهروندان است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: توقع اینکه بخواهیم پیاده راه فرهنگی رشت را حذف کنیم امکان ندارد و این قسمت از بافت رشت در گذشته نیز با مشکلاتی از جمله ترافیک، فقدان پارکینگ و… مواجه بود.
وی با بیان اینکه بافت مرکزی رشت نیازمند بازبینی در تردد افراد و عبور و مرور خودروها است گفت: در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت به رفع مشکلات بازار توجه شده است.
علوی بیان کرد: مکاتباتی با استاندار گیلان پیرامون قطعه زمینی به منظور ساماندهی دستفروشان رشت انجام شده و در تلاشیم تا حقی تضییع نشود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت درباره وضعیت نابسامان سرای آهنی در بازار رشت تصریح کرد: مشکلات مطرح شده پیرامون سرای آهنی پیگیری و شهرداری منطقه دو رشت را پیگیر ساماندهی آن می کنیم.
علوی بیان کرد: دغدغه بازاریان دغدغه اعضای شورا نیز است و این مهم را در کمیسیون ترافیک شورا پیگیری می کنم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار اظهار کرد: تمامی اعضای شورا پیگیر رفع مشکلات بازار رشت هستند.
محمد حسن عاقل منش افزود: بازبینی پیاده راه فرهنگی، خط ویژه در دستور کار شورا و شهرداری رشت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را برای رونق بازار رشت به کار می گیریم تصریح کرد: مشکلات بازار و بازاریان رشت در کمیسیون های تخصصی شورا در دست پیگیری است و تعاملی خوبی ما بین شورا و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان وجود دارد.
یکی از بازاریان رشت در این نشست اظهار کرد: خواستار رفع مشکل سرای آهنی بازار رشت هستیم.
هادی دلگشا افزود: متاسفانه این مکان به دپوی زباله تبدیل شده و این در حالی است که شرایط ساماندهی دستفروشان در آن محدوده از بازار وجود دارد.
یکی از بازاریان فعال در بخش رنگ فروشان بازار رشت نیز در این دیدار گفت: در سرای آهنی بازار رشت مشکلاتی وجود دارد.
سید مهدی طباطبائی افزود: اگر ساماندهی دستفروشان در این محدوه انجام شود بسیاری از ناهنجاریها در بازار رشت برطرف می شود.
یکی دیگر از حاضرین در این دیدار نیز با اشاره به مشکلات پیرامون کف سازی و پیاده راه در بازار رشت اظهار کرد: متاسفانه حدود ۷۰ درصد از مشتریان بازار رشت به دلایلی از جمله فضای نامطلوب و…. کاهش پیدا کرده است.
اسماعیل گرفمی افزود: در گذشته بازار رشت چندین ورودی و خروجی داشت اما در حال حاضر به واسطه مشکلاتی از جمله توقف تاکسی و… تنها یک ورودی و خروجی دارد.
یکی دیگر از بازاریان حاضر در این جلسه با قدر دانی بابت برگزاری این دیدار اظهار کرد: رئیس شورای رشت همواره حامی بازاریان بوده است.
حسن شاهبازی جعفری بیان کرد: تقاثای ساماندهی دستفروشان خیابان شیک رشت را داریم.
بابک نظری نژاد یکی دیگر از بازاریان در این دیدار با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی دغدغه بازاریان است گفت: مشتریان با توجه به حجیم بودن اجناس نیازمند خودرو هستند و وجود پیاده راه مشکلات فراوانی در این مورد ایجاد کرده است.
سید محمد رضا شالچی یکی دیگر از بازاریان رشت نیز گفت: مشکلات بازار رشت متعدد است.
سید محمدرضا شالچیان گفت: شورای رشت هر کدام از مشکلات مربوطه را برطرف کند کمک فراوانی به بازاریان کرده است.
کیوان نوع بشری از کسبه بازار رشت با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی تبدیل به پارک شهر شده است.
کیوان نوع بشری افزود: با ایجاد پیاده راه عملاً مغازه داران در جنب خیابان در حال ورشکستگی هستند و بهترین خیابان رشت تبدیل به گاراژ ماشین شده است.
وی با ابراز گلایه از گسترش دستفروشی در بازار رشت گفت: بازار رشت بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و متاسفانه سرویس بهداشتی مناسب در بازار وجود ندارد.
مسئول ناحیه یک منطقه دو شهرداری رشت نیز در این نشست اظهار کرد: مشکل اصلی بازار رشت پیاده راه و دستفروشان هستند.
بهمن سامع با اشاره به وضعیت نامناسب کف پوش بازار رشت تصریح کرد: کف پوش بازار رشت از جلوی مسجد کاسه فروشان آغاز شده است و متاسفانه وضعیت بازار ماهی فروشان به واسطه کف پوش نامناسب و سرازیری فاضلاب بسیار نامناسب است و انتظار داریم شهرداری منطقه دو به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
سامع به سرای آهنی در بازار رشت اشاره و بیان کرد:
این بخش از بازار تا سال ۸۳ رونق خوبی داشت اما پس از بارف برف سنگین متحمل ضرر و زیان شده و از رونق افتاد.
مسئول ناحیه یک منطقه دو شهرداری رشت افزود: ساماندهی وضعیت این بخش از بازار از خواسته های بازاریان است.
وی با بیان اینکه ورودی های بازار رشت کنترل شود تصریح کرد: متاسفانه کابل های برق در سطح بازار رشت به صورت تار عنکبوتی رها شده و نمای نامطلوبی ایجاد کرده است.
سامع بیان کرد: تا کنون چندین مرحله با اداره برق مکاتباتی در این مورد انجام شده که تا کنون به نتیجه نرسیده است.
وی خواستار رفت و روب بهتر بازار رشت و مسیرهای منتهی به آن در طول سال به ویژه ایام عید و تعطیل شد و گفت: حجم تولیدی زباله بازار رشت فراوان است و انتظار داریم این مهم مورد توجه واقع شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.