صفحه اصلی / مهمترین مشکل پسماند گیلان از نوع خانگی است

مهمترین مشکل پسماند گیلان از نوع خانگی است

گیلان – مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: باید در بحث آموزش به خانواده ها برای مدیریت پسماند فعالیتهای بیشتری صورت بگیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، قربانعلی محمدپور گفت: تمام تلاش ما این است با صداقت برای محیط زیست استان کار کنیم اگر چه مشکلات مالی در دولت وجود دارد اما هیچیک از دست اندرکاران محیط زیست کوتاهی نمی کنند و در کنار همه مشکلات نیاز به عزم جدی داریم.
وی با بیان اینکه دنیا در بحث احیای تالاب کم تجربه است ولی ما توانسته ایم برای تالاب انزلی کار زیادی انجام دهیم، خاطر نشان کرد: معضل سنبل آبی در تالاب عینک حل شده است و یک سوم پساب گوهر رود مدیریت خواهد شد و قول می دهیم به زودی تمام بیمارستانها و مراکز درمانی مجهز به زباله سوز شوند تا زباله هایشان مدیریت شود.
محمدپور با اعلام خبر اخذ مجوز استقرار زباله سوز، تصریح کرد: ۳۲۰ هکتار اراضی تالاب انزلی از سنبل آبی پاک شده است و دست فعالین محیط زیست را به گرمی می فشاریم و اگر مشکلی برای کسی واقعاً در جهت حفاظت از محیط زیست پیش آمده را پیگیری خواهیم کرد.
محمدپور ادامه داد: مهمترین مشکل ما در بحث پسماندها از نوع خانگی است و باید با آموزش به دانش آموزان فرهنگ سازی را در این خصوص گسترده کنیم.
وی در پایان گفت: نیاز به سه زباله سوز در گیلان داریم که یکی در مرکز و دو زباله سوز را در شرق و غرب راه اندازی کنیم.
جشنواره کاشت گیاهان دارویی در رشت
به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نخستین جشنواره کاشت گیاهان دارویی، ۱۶ اسفند ماه سال جاری در دانشکده داروسازی برگزار می شود.
در راستای اهداف بسته توسعه دانش گیاهان دارویی در حوزه سلامت، نخستین جشنواره کاشت گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حمایت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونت آموزشی دانشگاه و با همکاری گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی برگزار خواهد شد.
در این جشنواره که ۱۶ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، بیش از یکصد گونه از گیاهان دارویی به شکل نهال و بذر کاشته به نمایش گذاشته می‌شود.
عملیات اجرایی فاز یک باغ گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مساحتی به وسعت یک هکتار از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.رویکرد اصلی در احداث این باغ ایجاد یک موزه زنده از نمونه‌های ارزشمند گیاهان دارویی استان با اهداف آموزشی، تحقیقاتی و علمی می‌باشد.از جمله کاربردهای مهم احداث باغ گیاهان دارویی می‌توان به نقش مهم در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی گیاهان دارویی، آموزش عمومی و تخصصی و آشنا کردن مردم به اهمیت گیاهان دارویی و لزوم حفاظت از آنها اشاره کرد.
در باغ گیاهان دارویی امکانات لازم برای مطالعه و تحقیق درباره تنوع زیستی گیاهان دارویی بومی استان گیلان و حفاظت از آنها فراهم است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.