صفحه اصلی / ایثارگران نقش اساسی در ترویج فرهنگ شهادت دارند

ایثارگران نقش اساسی در ترویج فرهنگ شهادت دارند

گیلان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، گفت: ایثارگران می توانند نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.
به گزارضش کسب و کار نیوز، عبدالله پاکاری، در نشست با جمعی از جانبازان ۷۰ درصد نخاعی استان گیلان که در مجتمع فرهنگی شاهد و ایثار رشت برگزار شد، جانبازان جنگ تحمیلی را از ذخیره های با ارزش و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: جانبازان گام در مسیر شهدا نهادند و در راه ایثارگری و فداکاری، به درجه رفیع جانبازی نایل آمدند.
وی با بیان اینکه نقش آفرینی جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس ستودنی است، افزود: امروز همه ما باید از شجاعت، بزرگی و صبوری جانبازان نخاعی، تکریم کرده و از آنان روحیه بگیریم.
پاکاری با اشاره به وجود ۲ هزار جانباز نخاعی در کشور و ۵۲ جانباز نخاعی در گیلان، تصریح کرد: جانبازان کسانی هستند که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت کرده و توانستند با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی شان را مضاعف کنند و در صحنه‌های مختلف نظام، سرمشق و نمونه‌ای با صلابت برای مردان و زنان ایران اسلامی باشند.
وی خواستار حضور حداکثری گروه های ایثارگری استان در تشکل ها شد و عنوان کرد: امروز نخستین نشست مجمع جانبازان نخاعی استان گیلان است که امیدواریم در قالب تشکل ایثارگری تداوم داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به ظرفیت ایثارگران در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، اجرایی، کارآفرینی، ورزشی یادآور شد: امروز ایثارگران ما منشاء اثر و خدمت برای کشور و نظام هستند و باید از این ظرفیت در جهت رسیدگی به مسائل نه تنها مربوط به جامعه شاهد و ایثارگر، بلکه کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تشکل های ایثارگری ظرفیت های بالقوه ایثارگران را به بالفعل تبدیل می کند، گفت: ایثارگران می توانند نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند، زیرا جانبازان و ایثارگران از مصادیق عینی و عملی ایثار و شهادت هستند لذا وجود این عزیزان برای نسلی که جبهه و جنگ را ندیده اند می تواند الگو باشد.
ثبت چهار تشکل ایثارگری در گیلان
پاکاری اضافه کرد:امروز دشمنان اسلام و انقلاب از کمین بیرون آمده اند و به مقابله رو در رو با نظام و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازند لذا در این زمان جوانان و نوجوانان نیازمند الگوگیری از اسوه های ایثار، مقاومت و جهاد هستند. البته لغزش یادگاران انقلاب و دفاع مقدس نیز می تواند به مراتب تبعات آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایر اقشار جامعه داشته باشد و لذا مسئولیت شما بیشتر است .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از ثبت چهار تشکل ایثارگری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد:خوشبختانه در تمام گروه های ایثارگری تشکل داریم و امیدواریم به نتایج خوبی در راستای خدمت رسانی به ایثارگران برسیم.طی یک سال و نیم گذشته شاهد اثرات مثبت حضور،همفکری و مشارکت ایثارگران به ویژه در مناسبت های مختلف مانند ویژه برنامه ۲۶ مرداد، روز آزادگان بودیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت های قانونی خوبی برای ایثارگران نسبت به سنوات گذشته فراهم شده است،گفت:افزایش میانگین سنی خانواده های شاهد و ایثارگر و دغدغه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران از جمله مشکلات پیش روست که قطعا با کمک هم می توانیم نسبت به حل آنان اقدام کنیم؛ همانگونه که در شکل گیری انقلاب و پیروزی دفاع مقدس منشا اثر بودیم، در ادامه نیز حامی انقلاب و نظام خواهیم بود.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.