صفحه اصلی / طرح تحول سلامت شکست می خورد

طرح تحول سلامت شکست می خورد

یک متخصص رادیوانکولوژی، با اشاره به مشکلات اجرای طرح تحول سلامت، گفت: دولت با اجرای طرح تحول سلامت، لقمه بزرگی برداشت.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مهر دکتر مستانه صانعیاظهارداشت: طرح تحول سلامت باعث شد بیماران به سمت مراکز دولتی گرایش پیدا کنند و این در حالی است که بیمارستان های دولتی با کمبود منابع مالی مواجه هستند.
وی با عنوان این مطلب که مطالبات پزشکان از بیمه ها به ۱۶ ماه می رسد، افزود: این پزشکان در مراکزی که طرح تحول سلامت اجرا می شوند، مشغول خدمت هستند و همین مسئله باعث تشدید مشکلات شده است.
صانعی، به تفاوت قیمت تجهیزات پزشکی در مراکز دولتی و خصوصی به عنوان نمونه ای از بروز مشکلات مالی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: استنت مغز در مرکز خصوصی ۷۰ میلیون هزینه دارد، در حالی که همین خدمت در مراکز دانشگاهی با ۳ میلیون تومان انجام می شود. این مابه التفاوت، از جیب دولت پرداخت می شود.
این متخصص رادیوانکولوژی با عنوان این مطلب که دولت با اجرای طرح تحول سلامت لقمه بزرگی برداشته است، ادامه داد: این روند شرایطی را به وجود آورده که طرح تحول سلامت با شکست مواجه شود.
وی با تاکید بر اینکه همه ایرانی ها باید یک بیمه پایه داشته باشند، افزود: با اجرای سیستم ارجاع و برنامه پزشک خانواده، هزینه ها به یک سوم و کمتر می رسد و سیستم بیماریابی نیز خیلی بهتر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.