صفحه اصلی / پذیرش حدود ۵۵۰۰ زن معتاد در کمپ‌های بهزیستی

پذیرش حدود ۵۵۰۰ زن معتاد در کمپ‌های بهزیستی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری حدود ۵۴۵۰ نفر از زنان معتاد در کمپ‌های سازمان بهزیستی پذیرش شده‌اند.
دکتر فرید براتی سده با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در خصوص درمان اعتیاد در کشور، گفت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور همواره پیرو سیاست‌هایی است که از دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌های فعال در این حوزه ابلاغ می شود.
وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و اداره کل زندانها از جمله مهمترین ارگان‌های مربوط به موضوع درمان اعتیاد در کشور هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور همواره به دلیل تنوع ارائه خدمات مراکز متعددی را در سطح کشور دارد که در زمینه بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف مواد مخدر فعالیت می کنند.
معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت مراکز میان مدت، سرپایی و کوتاه مدت درمان اعتیاد در کشور، تصریح کرد: بدون شک بخشی از خدمات سازمان بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد به بانوان معتاد ارائه می شود، به طوری که امروزه از میان تمام کمپ‌های موجود ۵۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور به صورت اختصاصی برای بانوان به کار گرفته می شوند.
وی همچنین در ادامه افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر آمادگی دارد تا با توجه به شرایط و نیاز هر استان و درخواست متقاضی تاسیس کمپ، مجوزهای لازم برای فعالیت های درمان اعتیاد را صادر کند.
فرید براتی سده با اشاره به این که در حال حاضر سازمان بهزیستی ۱ هزار و  ۱۲۸ کمپ درمانی اعتیاد فعال در سطح کشور دارد، عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری حدود ۵ هزار ۴۵۰ نفر از زنان معتاد در کمپهای سازمان بهزیستی پذیرش شده‌اند.
وی همچنین در ادامه اضافه کرد: اگر کمپ‌ها و مراکز درمانی ترک اعتیاد سازمان بهزیستی وجود نداشتند، سیل بسیاری از معتادان کشور امروزه به معتادان متجاهر مبدل شده و به خانواده‌های خود آسیبهای بسیاری را وارد می‌کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.