صفحه اصلی / فغانی؛ داور زیباترین دربی‌ها

فغانی؛ داور زیباترین دربی‌ها

سرانجام داور دربی روزپنجشنبه مشخص شد و علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران و شاید ستاره داوری حال حاضر ایران این بازی را سوت خواهد زد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از " ورزش سه" علیرضا فغانی برای پنجمین بار به عنوان داور دربی پایتخت انتخاب شد و این در حالی است که در چهار مسابقه قبلی که او داور این مسابقه بوده، یک برد پرسپولیس، دو مساوی و یک برد برای استقلال به دست آمده است. نکته جالب توجه درباره قضاوت فغانی اینکه او در دو دربی ۷۴ و ۸۴ که از زیباترین دربی‌های سال‌های اخیر بوده‌اند داوری کرده است. در دربی ۷۴ پرسپولیس بازی دو بر صفر باخته را با هت تریک ایمون زائد برد و در دربی ۸۴ نیز شاگردان منصوریان بازی ۱ بر صفر باخته را با نتیجه سه بردو بردند. فغانی دو دربی ۷۷ و ۸۳ را نیز سوت زده است که هر دوبازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است.
فغانی و اخطارها و اخراج‌ها در دربی
در چهار مسابقه‌ای که علیرضا فغانی تا این زمان برای دو تیم سوت زده او کارت زردها و کارت قرمزهایی را از جیبش خارج کرده است. فغانی در دربی ۷۴ که اولین دربی بود که قضاوت می‌کرد در دقیقه ۶۸ مرحوم مهرداد اولادی را از زمین مسابقه اخراج کرد. اما بعد از این اخراج بود که دومین هت تریک تاریخ دربی بعد از ۳۸ سال توسط ایمون زائد رقم خورد و پرسپولیس برد. در دربی ۷۷ که با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید علیرضا فغانی ۱۰ کارت زرد از جیبش خارج کرد که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید. اما در دربی ۸۳ که این بازی نیز با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید فغانی ۵ کارت زرد به بازیکنان دو تیم داد. در بازی دربی ۸۴ که با برتری سه بر دو استقلال به پایان رسید فغانی ۶ کارت زرد به بازیکنان دوتیم داد. او البته در وقت‌های اضافی پایان بازی دو کارت به مهدی رحمتی کاپیتان استقلال داده و او را از زمین مسابقه اخراج کرد.
آمار آقای داور
علیرضا فغانی امسال و تا قبل از بازی حساس دربی پنجشنبه در ۹ بازی لیگ برتر قضاوت کرده و ۲۶ کارت زرد نیز داده است که آمار حدود ۳ کارت درهر بازی می‌شود. او درحال حاضر یکی از بهترین داوران فوتبال ایران و آسیا است و شانس این را دارد که در رقابت‌های جام جهانی نیز شاهد قضاوت‌هایش باشیم.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.