صفحه اصلی / باید ظرفیت‌های ملایر برندسازی شود

باید ظرفیت‌های ملایر برندسازی شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عبدالعظیم رضایی شامگاه گذشته در نخستین جشنواره آلبالوی ملایر که به میزبانی شهر زنگنه برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های ملایر برندسازی شود، افزود: مسئولان تمام هم و غمشان این است که ملایر در جایگاه واقعی که شایسته‌اش است قرار بگیرد.
وی به ثبت ملی ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت اشاره و اظهار کرد: با این اقدام تولیدات این هنر، صنعت در ملایر رونق گرفته است همچنین پیگیر ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور هستیم که به‌زودی محقق می‌شود.
رضایی به توانمندی ملایر در عرضه کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: وجود ۴۵۰ هکتار باغ آلبالو در سطح این شهرستان، ملایر را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشوری این محصول تبدیل کرده است.
فرماندار ملایر بر لزوم برندسازی این میوه و مشتقات آن به نام شهر زنگنه تأکید کرد و گفت: در فصل تابستان، روزانه ۸۰ تن آلبالو از شهر رنگنه و روستاهای اطراف آن به سایر نقاط ایران صادر می‌شود.
وی از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهر زنگنه و بخش زند دعوت به مشارکت کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در کنار بدنه دولت سبب رونق اقتصادی بیش از پیش کشور می‌شود.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان جوان هستند، تصریح کرد: یکی از سرفصل‌ها و اولویت‌های اصلی ما در برنامه‌ریزی و مدیریت کلان ملایر، اشتغالزایی پایدار برای جوانان است.
وی با بیان اینکه با همکاری نمایندگان مردم ملایر در مجلس پیگیر رفع معضل بیماری هستیم، افزود: نهایت تلاش خود را در زمینه جلوگیری از مهاجرت جوانان و نخبگان ملایری به شهرهای دیگر مبذول می‌داریم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ملایر در حوزه کشاورزی حرف زیادی برای گفتن دارد، گفت: صنایع دستی، محصولات کشاورزی و معادن ملایر از شاخصه‌ها و پتانسیل این شهرستان به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه شامگاه گذشته در نخستین جشنواره آلبالوی ملایر که به میزبانی شهر زنگنه برگزار شد، ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت را اتفاقی میمون و مبارک و موثر در بخش صنایع دستی این دیار قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر از جوانان هنرمند ملایر در این صنعت مشغول به فعالیت و ارتزاق هستند.
وی، مرواربافی، گلیم‌بافی، فرش و چرم و رودوزی را از دیگر رشته‌های پر رونق شهرستان عنوان و اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع کشمش به عنوان مرغوب‌ترین کشمش دنیا و تولید ۵۰۰۰ تن آلبالو در ملایر، از نقاط قوت شهرستان است.
آزادیخواه با اشاره به وجود شهر دستکند سامن به عنوان یک اثر باستانی ممتاز در ملایر، تصریح کرد: با کمک استاندار و سازمان میراث فرهنگی در تلاش هستیم تا زمینه بازدید گردشگران داخلی و خارجی را از این شهر زیرزمینی و زمینه رونق صنعت توریسم را در ملایر فراهم سازیم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه توسط دولت تدوین شد، اظهار کرد: این بک برنامه جامع و کامل بود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به رونق و گسترش اشتغالزایی زودبازده در بنگاه‌های اقتصادی کوچک، افزود: به تازگی ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تصویب شد.
آزادیخواه از روستائیان خواست تا از این امکان ایجاد شده استفاده کرده و تسهیلات بانکی مورد نیاز خود را برای کارآفرینی و اشتغالزایی دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان با وحدت کلمه در راستای توسعه همه‌جانبه ملایر پای کار هستند، گفت: درباره سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فرآورده‌های غذایی ملایر، آماده همکاری و حمایت از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.