صفحه اصلی / ۵۰درصد برنج در اراضی شالیکاری صومعه‌سرا درو شد

۵۰درصد برنج در اراضی شالیکاری صومعه‌سرا درو شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، احمد پادیاب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری است، اظهار کرد: در یک سال گذشته جهت توسعه مکانیزاسیون، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان عزیز صومعه‌سرایی و متقاضیان خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امسال با توجه به افزایش تعداد ماشین درو و توسعه بانک نشاء حدود ۸۰ درصد اراضی این شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، افزود: تاکنون در حدود ۵۰ درصد اراضی شهرستان معادل ۱۴ هزار هکتار برنج برداشت شده است.
پادیاب با بیان اینکه پس از برداشت برنج کشت دوم به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال کشت برنج در شهرستان زودتر انجام شده است پیشبینی می‌کنیم پرورش راتون در شهرستان بسیار عالی باشد.
وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشت دوم و پرورش راتون و شاه‌بج به کشاورزان، اشاره و تصریح کرد: یکی از مزیت‌های کشت و پرورش راتون نداشتن هزینه کاشت و داشت و به صرفه بودن آن است.
پادیاب با اشاره بر اینکه کشاورزان پس از برداشت برنج می‌توانند نسبت به پاشیدن ۵۰ کیلوگرم کود اوره در یک هکتار زمین شالی خود اقدام کنند، گفت: به طور میانگین میزان یک تن و ۲۰۰ کیلو گرم شلتوک از هر هکتار برداشت می‌شود. همچنین توصیه می‌شود کشاورزان پس از برداشت برنج نسبت به کشت سبزیجات مقاوم به سرما نظیر کاهو، سیر و گیاهان علوفه‌ای اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.