صفحه اصلی / رشد ۲ درصدی دریافت اظهارنامه مالیاتی در گیلان

رشد ۲ درصدی دریافت اظهارنامه مالیاتی در گیلان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جواد انوری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به دریافت اظهارنامه مالیاتی، گفت: امسال ۱۵۵ هزار و ۷۶۵ فقره اظهارنامه مالیاتی اعم از مشاغل (اشخاص حقیقی)، اشخاص حقوقی و املاک اجاری توسط مودیان ارائه گردید.
مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بین اینکه از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۷۷ فقره مربوط به اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد مشاغل (اشخاص حقیقی) است، افزود: مابقی مربوط به اشخاص حقوقی و املاک اجاری است.
وی با اشاره به اینکه دریافت اظهارنامه مالیاتی در استان گیلان در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد ۲ درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: امسال تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۰ فقره اظهارنامه از سوی صاحبان املاک اجاری ارائه شد که نسبت به سال گذشته رشد ۸.۸ درصدی داشته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاحات به عمل آمده در قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور تکریم ارباب رجوع و کسب رضایت مودیان محترم، مالیات آن دسته از صاحبان مشاغل گروه سوم که میزان فروش کالا و خدمات آنان در سال ۱۳۹۵ حداکثر ۱۵۶ میلیون تومان بوده است، به صورت مقطوع تعیین و وصول گردید و نیز این گروه از مودیان از برخی تکالیف مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم معاف می‌شوند.
انوری اظهار امیدواری کرد: با تعاملی که در بخش‌های مختلف در امر وصول مالیات ایجاد شده است، شاهد آن باشیم که بتوانیم به اهداف سازمانی همچون تحقق درآمدهای مالیاتی دست پیدا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.