صفحه اصلی / تاثیر احتمالی تحریم‌ شدن روسیه بر گازپروم

تاثیر احتمالی تحریم‌ شدن روسیه بر گازپروم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – در اوایل اوت سال جاری دورِ جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه تصویب و اعمال کرد که مستقیماً پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ را نشانه گرفته و این امر می‌تواند فعالیت و امنیت شرکت‌های انرژی اتحادیه اروپا را مختل کرده و بر آنها تأثیر منفی بگذارد.
طبق گزارشی از اسپوتنیک، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه قادر است تا بر برخی پروژه‌های شرکت گازپروم روسیه فشار وارد کند، بنابراین این شرکت ممکن است نتواند به نتایج دلخواه در پروژهایش دست یابد، اما در حال حاضر گازپروم هنوز هیچ اقدامی برای تغییر سمت و سوی فعالیت‌ها و استراتژی‌های خود در اروپا انجام نداده است.
آلمان و فرانسه پیش از این نسبت به لایحه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه روسیه واکنش نشان داده و اذعان کرده بودند که این امر بر فعالیت صنایع و شرکت‌های اروپایی تأثیراتی منفی خواهد گذاشت و صرفاً برای پیشبرد منافع تجاری آمریکاست.
شرکت گازپروم در ماه آوریل به منظور تأمین فاینانس بخشی از پروژه احداث خط لوله گازی نورد استریم ۲ موافقت نامه‌ای را با غول‌های نفت و گاز اروپا نظیر شرکت اینژی فرانسه، رویال داچ شل انگلیسی، OMV اتریش، یونیپر و وینترشال آلمان به امضا رسانیده بود به ارزش ۹.۵ میلیارد یورو یا ۱۰.۶ میلیارد دلار.
پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ شامل ساخت دو خط لوله با مجموع ظرفیت تولید ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز می‌شود. این خط لوله جدید قرار است در راستای خط لوله قبلی (نورد استریم) احداث شود که گاز روسیه را به آلمان از طریق دریای بالتیک متصل می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.