صفحه اصلی / برندسازی می‌تواند در بلندمدت صادرات ما را حفظ کند

برندسازی می‌تواند در بلندمدت صادرات ما را حفظ کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «علیرضا رشیدیان» شب گذشته، ۲۶ مرداد، در پنجمین همایش نشان تجاری در تالار همایش‌های انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت تداوم تولید ما توجه به برندسازی در سطح منطقه‌ای به صورت حداقلی و در سطح بین المللی به صورت حداکثری است. وقتی مقام معظم رهبری به ضرورت توجه به نیازهای بازار ملی تاکید کردند، شاید معنای آن برای فعالان اقتصادی ما این بود که حرکتی به سمت ایجاد برند کنند تا بتوانند معرف کالایی خوب و باکیفیت داخلی باشند.
وی ادامه داد: در این رابطه تلاش‌های زیادی در حوزه ظریفت سازی برای حضور کالاهای داخلی در عرصه‌های بین المللی انجام شد. با این حال هنوز باید صنعتگران و تولیدکننندگان ما باید با برنامه ریزی و مطالعه شرایط نیازهای بازار، کار بیشتری کنند.
رشیدیان با بیان اینکه مسلماً در این رابطه نگاه به بازار داخلی بسیار مهم است، گفت: در بازار داخلی نیز داد و ستد وجود دارد. در همین سفر اخیر به تاجیکستان بر ضرورت ایجاد ظرفیت در آن بازارها تاکید شد. این ظرفیت باید در داخل نیز ایجاد شود. ما باید فرهنگسازی کنیم چون مردم ما نیز در تکمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش دارند و باید فرهنگ مصرف کالاهای داخلی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: وقتی ما در کشوری حضور می‌یابیم و درخواست ایجاد ظرفیتی برای صادرات کالاهای مان داریم، به همان نسبت موظفیم این ظرفیت را در کشور خودمان هم ایجاد کنیم.
رشیدیان تاکید کرد: سیاست‌های سلبی تا یک جایی کار را انجام می‌دهد. باید با ارتقای کیفیت کالاها بتوانیم در عرصه بین المللی بازار مناسب برای کالاهای خود را پیدا کنیم. امیدواریم با این حرکتی که صورت گرفته، بتوان برای ۶۰۰۰ واحد تولیدی استان با توجه به مزیت‌های آن، کار مهمی انجام دهیم و بتوانیم بر مبنای این برنامه‌ای که طی دو سال است برای صادرات در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تصویب شده، حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: سال گذشته در موضوعات مختلف مربوط به تولیدات وضعیتی خوب داشته‌ایم و در ارتقای صادرات گام‌های خوبی نیز امسال برداشته شده است ولی برندسازی می‌تواند در بلندمدت صادرات ما را حفظ کند. برندسازی یک نیاز ضروری برای کشور ماست.
رشیدیان تصریح کرد: وظیفه ما نیز در دولت این است که در جهت تسهیل امور برای بخش خصوصی گام برداریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در حوزه مبارزه با قاچاق کالا آمارها و رقم‌ها نشان دهنده رشد کشفیات است ولی در عین حال رقابت اصلی باید در تولید بهتر و باکیفیت تر باشد تا مردم ما سراغ مصرف کالاهای خارجی نروند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.