صفحه اصلی / درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع استان توسط این بانک پرداخت شده است

درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع استان توسط این بانک پرداخت شده است

عملکرد شعب هر بانک به ویژه بانک‌های تخصصی در مناطق مختلف کشور تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی آن مناطق دارند و می‌تواند چهره استان‌ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.
به گزارش کسب و کار نیوز در همین خصوص پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن با غلامرضا آرین، سرپرست شعبه بانک صنعت و معدن استان آذربایجان غربی گفتگویی داشته است که می‌خوانید:
استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل‌های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
استان آذربایجان غربی علیرغم اینکه یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته در بخش صنعت و معدن می‌باشد دارای پتانسیل بالایی در جهت بهبود وضعیت فعلی است. موقعیت ممتاز این استان و هم مرز بودن با سه کشور و دسترسی آسان به بازارهای جهانی به ویژه اروپا، از طریق این استان امکان پذیر است. طول مرزهای این استان ۹۶۷ کیلومتر است و با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق هم مرز می‌باشد. این استان باتوجه به ویژگی‌های آب و هوایی آن درحال حاضر قطب تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده و همچنین سهم عمده‌ای از ظرفیت تولید سیمان کشور به میزان ۵ میلیون تن در اختیار این استان می‌باشد. یکی دیگر از پتانسیل‌های توسعه بخش صنعت و معدن استان ظرفیت‌های بالا و تنوع زیاد مواد معدنی می‌باشد. به طوری که بیشترین میزان تولید طلا، باریت، میکا و انواع سنگ‌های سخت بر در اختیار این استان می‌باشد.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل‌ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانک صنعت و معدن بزرگترین تأمین کننده مالی بخش صنعت و معدن استان معادل ۵۸% از کل مانده تسهیلات بخش صنعت و معدن سیستم بانکی در استان است. تأمین مالی طرح‌های بزرگی مانند پتروشیمی مهاباد، تدبیرسازان سرآمد (نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه)، سیمان مهر ماکو و دستکش حریر ایران و دهها طرح بزرگ، کوچک و متوسط در سرتاسر استان نقش بانک صنعت و معدن را در توسعه استان بسیار پر رنگ نشان می‌دهد.
چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
این شعبه تلاش نموده با رعایت اصول مشتری مداری و جذب مشتریان موفق و خوش نام استان و ارائه بهترین خدمات به آنان در حد توان و امکانات بانک نسبت به افزایش سپرده‌های شعبه اقدام نماید. هر چند به واسطه پرداخت سودهای نامتعارف از سوی برخی مؤسسات و بانک‌ها و باتوجه به کمتر توسعه یافته بودن بخش صنعت و معدن استان منابع مربوط به مشتریان این بخش پایین می‌باشد.
طی سال‌های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طی سالهای اخیر شرکت پتروشیمی مهاباد با ۷۰۰ نفر، سیلندر سراج خوی با ۸۰ نفر و میلان طلای سبلان با ۸۹ نفر اشتغال و چندین طرح کوچک و متوسط با اشتغال زایی بالا نظیر فرش افشار زرینه میاندوآب، فرش پدیده آذربایجان، لوله پروفیل نقده و شروین مهاباد توسط بانک تأمین مالی و به بهره برداری رسیده‌اند.
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان؟ درصد پیشرفت آنها؟
طرح‌های صنعتی استان به شرح ذیل می‌باشد:
تدبیر سازان سرآمد (نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه) با تسهیلاتی به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد، سیمان مهرماکو با تسهیلاتی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد، شروین مهاباد با تسهیلاتی به مبلغ ۷ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و فرش پدیده آذربایجان با تسهیلات به مبلغ ۶۴ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.